مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

تربیت معلمانی اخلاق مدار و در طراز جمهوری اسلامی، مهمترین رسالت دانشگاه فرهنگیان است

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۵:۳۸:۰۲
کد خبر: ۵۴۳۲۷۱
تربیت معلمانی اخلاق مدار و در طراز جمهوری اسلامی، مهمترین رسالت دانشگاه فرهنگیان است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تربیت معلمانی اخلاق مدار، متعهد، کارآمد و در طراز جمهوری اسلامی، مهمترین رسالت دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جمع مدیران مدارس مجری کارورزی دانشجومعلمان  دانشگاه فرهنگیان با تبریک سالروز تولد حضرت علی (ع) و روز مرد از معلم به عنوان عنصر اصلی تعلیم و تربیت نام برد و خاطر نشان کرد: تربیت معلم از ارزش و اهمیت والایی در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش برخوردار است.

وی ضمن سخنانی به اهمیت کارورزی برای دانشجو معلمان پرداخت و اظهار کرد: در دانشگاه به دانش  و اندوخته های دانشجو معلمان افزوده می شود اما دانشجو معلمان قبل از اینکه مجری اندخته های خود باشند باید مهارت و هنر معلمی و  نحوه برقراری ارتباط با دانش آموز را با گذاراندن کارورزی یاد بگیرند.

محسن بیگی تصریح کرد: بر اساس بررسی ها در انتقال مطالب بیش از 70 درصد اثر گذاری مربوط به خصوصات انتقال دهنده و گیرنده پیام است و معلم به عنوان انتقال دهنده پیام باید ضمن توجه به تفاوت های فردی، خصوصیات دانش آموزیعنی  گیرنده پیام را شناسایی کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اذعان داشت: معلمی فقط آموخته های علمی نیست، بلکه یک مهارت است که با بازآموزی و ایفای نقش یاد دهند و یادگیرنده در کلاس های درس اتفاق می افتد.

محمد محسن بیگی با بیان اینکه  معلمانی موفق هستند که برای شروع و پایان کلاس خود برنامه داشته و به سوالات  دانش آموزان پاسخ  دهنداظهار کرد: تقویت روحیه پرسشگری و مطالبه گری دانش آموزان در کلاس های درس ضروری است.

وی بر نهادینه کردن هنر و مهارت معلمی در  دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه  روابط انسانی مبتنی بر اخلاق در حوزه کاری ماندگار و جاودانه خواهد بود خاطر نشان کرد: اخلاق خوب، عدم توهین به دیگران، واقع بینی ، تغافل، صعه صدر و چشم پوشی لازمه کار معلمی هستند.

محمد محسن بیگی اظهار داشت:  دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت دستوری، تکلیفی و بخشنامه ای محقق نمی شود بلکه باید نظارت درونی افراد تقویت و وجدان ها بیدار شوند.

وی تصریح کرد: هراندازه بتوانیم خود مراقبتی، خود ارزیابی و خود نظارتی افراد را در سیستم های اداری تقویت کنیم، دستیابی به اهداف آسان تر شده و آینده بهتری برای کشور رقم خواهد خورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز