پیام استاندار کرمان به مناسبت روز ملی شوراها

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۰۸:۵۸:۳۷
کد خبر: ۵۵۱۱۷۲
پیام استاندار کرمان به مناسبت روز ملی شوراها
استاندار کرمان به مناسبت فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی روز شنبه به مناسبت فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح می باشد:

 

تحقق دموکراسی حقیقی از اندیشه هایی سرچشمه می گیرد که بر اساس خرد و تدبیر بر نقش مردم برای رقم زدن صحیفه توسعه تاکید دارد و با فانوس روشن آموزه های دینی واسلامی در این مسیر گام بر می دارد.

شکل گیری شوراها به عنوان رکن رکین توسعه و پیشرفت جامعه مبتنی بر ظرفیت ها و داشته های انسانی، تبلور حقیقی توسعه برای مردم و به دست مردم است که توسعه را ماندگارتر و عمیق تر کرده و ابعاد آن را نیز گسترده تر می کند.

انتخاب افرادی که از نظر تخصص، دانش و دلسوزی بی شک صاحب جایگاه و دیدگاه هستند، باعث می شود که شوراها بتوانند به عنوان بازوی پرتوان دولت ها برای تحقق آنچه مد نظر مردم است، گام بردارند و در این بین مردم هستند که با انتخاب بهترین ها برای فعالیت در شوراها، زمینه ای را فراهم می کنند تا امید و آرامش روز افزون در جامعه محقق شود.

مردم دیندار ایران اسلامی به خوبی می دانند که آموزه های غنی اسلامی و قرآنی به مصداق آیه شریفه "و امرهم شوری بینهم" نیز بر مشورت در امور تاکید فراونی دارد و در سنت الهی نتایج بسیار بزرگ و شگرفی برای اهالی مشورت وعده داده شده است.

انقلاب اسلامی ایران نیز به منظورتحقق مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشت خود زمینه ای را فراهم کرده تا به صورت میانگین در هر سال یک انتخابات برگزار شده و مردم، متولیان توسعه را با دست خود انتخاب کرده و با پشتیبانی خود در مسیر درست، همراهی کنند و در فصل هفتم قانون اساسی نیز به موضوع شوراها و نقش آنها توجه ویژه ای شده است.

از این رو، نهم اردیبهشت ماه به عنوان روز شوراها را گرامی داشته و در این مجال که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابت ریاست جمهوری در پیش رو است، مردم را به انتخاب افراد اصلح، ولایت مدار، انقلابی، دلسوز، عالم و عامل دعوت می کنم.

 

                                                                                                       علیرضا رزم حسینی

                                                                                                         استاندار کرمان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز