رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان:

انتخابات در هشت شهرستان کرمان به صورت الکترونیکی برگزار می شود

۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۱۵:۴۲:۵۸
کد خبر: ۵۵۵۰۲۷
انتخابات در هشت شهرستان کرمان به صورت الکترونیکی برگزار می شود
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان گفت: انتخابات الکترونیکی در هشت شهرستان زرند، کهنوج، جیرفت، رفسنجان، سیرجان، بم، بافت و شهربابک برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد انارکی محمدی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در شهرستان هایی که هفت نفر به عنوان عضو شورا انتخاب می شوند، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی، موضوع نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا را بر عهده دارد و در مجلس با رای گیری، از مجمع نمایندگان هر استان سه نفر را برای نظارت بر انتخابات تعیین می شوند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه کار را بر اساس قانون و بر مدار قانون آغاز کرده ایم، ادامه داد: بر اساس استعلامات چهارگانه کار می کنیم و افراد داوطلب از ثبت احوال، دادگستری، اطلاعات و نیروی انتظامی استعلام می شوند و در صورتی که محکومیت و مشکلی داشته باشد، مورد رسیدگی قرار می گیرد.

انارکی محمدی از شوراها به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان یاد کرد و ادامه داد: شوراها با این نقش، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند و مردم سرنوشت خود را به دست خود تعیین می کنند.

وی اظهار کرد: کسی که محکومیتی ندارد را نمی توانیم رد صلاحیت کنیم و اگر خلافی در گذشته صورت گرفته باشد، باید افرادی که مسئول هستند، رسیدگی کنند .

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان با تاکید براینکه نمی خواهیم در بحث شورای قبل وارد شویم و تلاش ما عمل کردن بر اساس قانون است، افزود: چیزی که دال بر محکومیت در بین نامزدهای انتخابات شورای شهر کرمان وجود ندارد.

انارکی محمدی بیان کرد: یکی از رسالت های اصلی رسانه ها این است که تحلفات  احتمالی کاندیداها را مطرح کنند و به طور قطعی برخورد می شود.

وی گفت: در دادگستری در حین برگزاری انتخابات، در زمان تبلیغات و حتی پس از برگزاری انتخابات، قاضی ویژه جرایم انتخاباتی در فضای مجازی و فیزیکی حضور دارد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان افزود:امروز اولین گزارش درباره تخلف انتخاباتی دریافت و به مراجع مربوطه ارسال شد و رسانه ها باید در این زمینه کمک کنند.

انارکی محمدی به پراکندگی استان کرمان اشاره و بیان کرد: این موضوع کار را دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه بازرس، ناظر و سرناظر برای صندوق های رای تعیین شده است، گفت: تعدادی بازرس برای هر صندوق رای تعیین شده است.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تا کنون 397 نفر رد صلاحیت در هیات های اجرایی داریم، گفت: 196 نفر نیز در هیات نظارت رد صلاحیت شده اند.

انارکی محمدی ادامه داد: اسامی نامزدهای شهرها فردا به فرمانداری اعلام می شود و افرادی که اعتراضی دارند می توانند به مراجع استانی یا کشوری اعتراض کنند.

وی افزود: امسال تلاش شده فرصت را برای همه کاندیداهای مردم فراهم کنیم و کسی  بدون دلیل رد نشده است و آمارنهایی در حوزه رسیدگی ها فردا به فرمانداری ها اعلام می شود و آمار نهایی در 20 اردیبهشت ماه اعلام می شود.

وی با تاکید بر اینکه اصل و اساس را بر برائت و قانون مداری گذاشته ایم، گفت: افرادی که به هر دلیلی رد صلاحیت شوند، باید بدانند که بر مدار قانون بررسی کرده ایم .

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه باید امیدواری به مردم داد، گفت: امروز بد است که بر مدار قانون نباشیم و بخواهیم سلیقه ای عمل کنیم زیرا جنگ و فتنه ها و ..... گذشت و امروز قانون جامع و کاملی داریم که همه مسائل ما را پاسخگو است و نیاز نیست خودمان خارج از قانون صحبت کنیم.

انارکی محمدی به کاندیداها توصیه کرد: در فضای فیزیکی و مجازی رقابت را در کنار رفاقت داشته باشند و اخلاق را رعایت کنند.

وی بیان کرد: اگر کاندیداها خودشان را عرضه کرده و از خودشان صحبت کنند، مردم خوب تشخیص داده و افراد متخصص و متعهد را انتخاب می کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: براساس نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی امیدواریم شاهد حضور حداکثری مردم باشیم زیرا در نتیجه اقتدار نظام را بالاتر می برد و می تواند تثبیتی برای نظام و مشت محکمی برای دشمنان باشد.

وی گفت: امروز به نام اسلام جنایت هایی را در سراسر جهان رقم می زنند و از مردم می خواهیم اسلام واقعی، آزادی بیان و جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان عرضه کنند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه مردم ما مردم هوشیاری هستند و بی شک بهترین ها را انتخاب می کنند، گفت: رسانه ها، مسئولان، هیات های نظارت  هیت های اجرایی باید به رعایت حق الناس را مد نظر داشته باشند و به مردم این اعتماد را بدهند که همواره به رعایت حق الناس دقت نظر دارند.

انارکی محمدی در پایان تاکید کرد: دو هزار و 700 شعبه اخذ رای با  پنج هزار صندوق در سطح استان کرمان دایر می شود که در مجموع 719 شعبه روستایی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز