مدیرکل ورزش و جوانان:

مسابقات ورزشی با کمک معین های اقتصادی در کرمان برگزار می شود

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۱۳:۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۶۴۴۶۸
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: با همکاری و کمک معین های اقتصاد مقاومتی در استان به زودی میزبان مسابقات بین المللی خواهیم بود زیرا استفاده از پتانسیل این شرکت ها موجب ارتقا و رشد ورزش استان و در نتیجه کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدتقی امیری خراسانی در نشست خبری افزود: قصد داریم مسابقات ورزشی را در هشت منطقه و زون اقتصاد مقاومتی استان کرمان برگزار و در نشست هایی با معین های اقتصاد مقاومتی این استان، از پتانسیل آنها استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: کارگروه المپیاد ورزشی کرمانیان را تشکیل دادیم که در 2 بخش ورزش های همگانی و قهرمانی مسابقات را برگزار می کنیم و این موضوع بستگی به تامین بودجه از سمت معین های اقتصادی، استانداری کرمان، اداره کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه اولین مسابقه برپایی مسابقات اوپن شطرنج در قلعه گنج خواهد بود گفت: معین اقتصاد مقاومتی این منطقه از ساخت سایت مسابقات ساحلی استقبال کرده است.
وی افزود: امسال میزبان مسابقات سنگنوردی کشور بودیم و سال آینده میزبان مسابقات جهانی این ورزش خواهیم بود زیرا نفر اول سنگنوردی در بخش سرعت جهان یک ایرانی است و این ورزش به المپیک ورود کرده است.
امیری خراسانی با بیان اینکه به زودی کلنگ استخر قهرمانی 50 متری در کرمان زده خواهد شد عنوان کرد: در پی اجرای روکش پیست دوچرخه سواری هستیم که تا پایان سال از این پیست برای اردوهای تیم ملی و مسابقات بین المللی دوچرخه سواری استفاده خواهیم کرد.
وی گفت: امسال با کمک مردم و مسئولان کلنگ ورزشگاه چند منظوره 6 هزار نفری را خواهیم زد لذا تاکنون مسابقات بین المللی و رسمی را به علت نداشتن سالن مناسب برگزار نکردیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: کار بزرگی که در سالهای گذشته در استان کرمان انجام شد تهیه سند توسعه ورزش بود، آغاز خوبی داشت اما فضای ناجوانمردانه جلوی حرکت این سند را گرفت.
وی با بیان اینکه استعدادیابی، استعداد پروری و مسابقات در این سند تعریف شده است اظهار کرد: استعدادیابی و استعدادپروری به خوبی اجرا شده بود اما برگزاری مسابقات به خوبی انجام نشد.
امیری خراسانی گفت: با بودجه کم اداره کل ورزش و جوانان اجرای مسابقات را امسال پیگیری می کنیم و باید از درآمد بیرونی و هیات های ورزشی برای برگزاری مسابقات کمک بگیریم.
وی افزود: از افراد متخصص و اقتصادی در راس هیات های ورزشی استقبال می کنیم لذا تعامل اداره کل ورزش و جوانان و این هیات ها برای ما اهمیت زیادی دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خاطرنشان کرد: تخلف هیات ورزشی را به فدراسیون گزارش می دهیم زیرا برخی از هیات ها گزارش های سال گذشته خود را ارائه نکردند.
وی با اشاره به مطرح شدن دغدغه ها در 2 نشست خود با وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از این موارد آیین نامه ها و ارتباطات اداره کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی استان است که وزیر آیین نامه ای را به فدراسیون ها ابلاغ کرده است.
امیری خراسانی با اشاره به آیین نامه تعاملات بین هیات های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان ادامه داد: اختلاف نظرهایی بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها وجود دارد که در سطح استانی نیز مشاهده می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان یکی از مسائل اساسی ورزش و جوانان را کمیسیون ماده 88 دانست و افزود: سالنی که باید به صورت تخصصی در اختیار هیات های ورزشی باشد، هیات نظارت از طریق مزایده به این هیات ها می دهد و اکنون بسیاری از این سالن ها آگهی شده است لذا با اجرای نشست هایی در نظر داریم تعادل را به وجود بیاوریم.
وی با اشاره به نکات مثبت و اجرای کمیسیون ماده 27 در کرمان گفت: در این کمیسیون پروژه نیمه تمام و تازه آغاز شده در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد و این کمیسیون در درآمد سازی برای بخش خصوصی و اتمام پروژه های نیمه تمام بخش دولتی مفید است.
امیری خراسانی با تاکید بر اجرای سند توسعه اقتصادی افزود: باید با تغییر کاربری در فضاها و زمین های بایر به سمت درآمدزایی برویم و هیات های شهرستان ها با تغییر کاربری از مسیر قانونی می توانند درآمد داشته باشند و به ورزش کمک کنند اما بروکراسی اداری محدودیتی در این زمینه بوجود آورده است.
وی اضافه کرد: برنامه ششم توسعه از اتفاقات خوب و نقاط قوت دولت تدبیر و امید است و 10 نماینده استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با دید مثبت به برنامه ششم توسعه در بخش ورزش و جوانان رای مثبت به این برنامه دادند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: یکی از اتفاقات مثبت برنامه ششم توسعه، تعلق گرفتن 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده است که 20 درصد آن در بخش جوانان و ورزش همگانی هزینه خواهد شد، 15 درصد برای پیشرفت ورزش مدارس و مختص آموزش و پرورش است و مابقی به پروژه های نیمه تمام عمرانی تعلق می گیرد.
وی اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام گرفته درصد اعظم پروژه های نیمه تمام بالای 50 درصد تامین اعتبار شدند که تا پایان سال به اتمام می رسد.
امیری خراسانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مهمترین موضوع در بخش جوانان برگزاری کارگاه های آموزشی بود و اولین کار در این زمینه ایجاد ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که صورتجلسه و پیشنویس این کارگاه ها آماده شده و به زودی اجرایی می شود.
وی بیان کرد: کارگاه های آموزشی با عنوان مختلف در حوزه جوانان برپا شده است و هفته آینده سرای جوانان را در کرمان افتتاح خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: با استفاده از 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده یکی از خانه های میراث فرهنگی خریداری و مرکز اصلی سمن ها و جوانان در کرمان خواهد شد.
وی افزود: حوزه جوانان از لحاظ ثبت سمن ها از سال 92 و هزمان با آغاز کار دولت یازدهم رشد قابل توجهی داشته و در پی ایجاد سمن های ورزشی بیشتری هستیم.
وی با اشاره به اجرای پروژه بام کرمان گفت: از توسعه فضاهای ورزشی با رویکرد فرهنگی و ورزشی استقبال می کنیم زیرا در روحیه جامعه اثرگذار است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: استان کرمان در 2 سال گذشته جزو استان های برتر خیران ورزش یار کشور شد و در پی برپایی نشستی برای دعوت بیشتر خیران به ورزش هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز