مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

حفظ فرهنگ دفاع و نهادینه کردن آن در جامعه ضروری است

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۱۳:۰۱:۴۳
کد خبر: ۵۷۶۲۹۹
حفظ فرهنگ دفاع و نهادینه کردن آن در جامعه ضروری است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حفظ فرهنگ دفاع و نهادینه کردن آن در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جلسه شورای پشتیبانی بسیج فرهنگیان استان کرمان از جهل و نادانی به عنوان بزرگترین خطر عقب ماندگی کشور نام برد و بر دانش افزایی و آگاهی بخشی قشر های مختلف جامعه توسط دستگاه های فرهنگی مرتبط تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: در ترویج مسائل فرهنگی و تربیتی نباید جزیره ای عمل کنیم، زیرا تضاد در مسائل فرهنگی و تربیتی آثار سوء و جبران ناپذیری در پی دارد.

محسن بیگی نقش آموزش و پرورش را در گسترش و اعتلای فرهنگ جامعه مهم و ضروری خواند واظهار کرد: آموزش یکی از مقوله های تعلیم و تربیت است، که در صورت  تلفیق با فعالیت های پرورشی و تربیتی می تواند در تربیت نسلی متعهد، پویا، کار آمد و طراز  جمهوری اسلامی موثر واقع شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به نقش تربیتی معلم نیز اشاره کرد و گفت: تمامی کردار، حرکات، رفتار معلم برای دانش آموزان الگوی تربیتی است.

محمد محسن بیگی با بیان اینکه علیرغم همه ی مشکلات و محدودیت ها فعالیت های پرورشی آموزش و پرورش استان در چند سال اخیر  در زمینه کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است تصریح کرد: در سال  تحصیلی 97-96 بیش از 415 هزار دانش آموز در مسابقات قران و معارف اسلامی  شرکت کرده اند و نماز جماعت در بیش از 3 هزار مدرسه استان برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: محتوای کتاب های درسی در آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین با جهت گیری فرهنگ ایرانی – اسلامی، اعتقادی و معنوی است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم  روابط اجتماعی اخلاق مدار و اخلاق اجتماعی را ترویج می کند.

محسن بیگی بر فعال کردن کارگروه های و زیر مجموعه های شورای پشتیبانی بسیج فرهنگیان در شهرستان ها و مناطق استان تاکید کرد و گفت: باید فعالیت این کارگروه ها آسیب شناسی و از اهرم های تنبیه و تشویق نیز برای فعالیت بهتر استفاده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر تعامل و هم افزای همه دستگاه های فرهنگی استان در راستای ترویج و نهادینه کرده فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید کرد و افزود: نباید سلایق و دیدگاه های شخصی بر عملکرد سازمانی افراد در حوزه اداری تاثیر بگذارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز