مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان:

طرح کارورزی تنها شامل دانش آموختگان دانشگاهی بیکار متقاضی است

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۱۵:۳۶:۵۳
کد خبر: ۵۷۸۳۴۲
طرح کارورزی تنها شامل دانش آموختگان دانشگاهی بیکار متقاضی است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان ضمن معرفی طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، گفت: در طرح کارورزی، افراد تحصیلکرده و جویای کار با حضور در دوره‌های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب و کار آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا جهانگیری با اشاره به اینکه همه فارغ التحصیلان بیکار و جوانان جویای کار با ثبت نام در  این طرح،  مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت می‌شود، افزود: این طرح تنها شامل دانش آموختگان دانشگاهی بیکار متقاضی است.

وی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی،ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش آموختگان از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان یادآورشد: مهمترین منابع اجرای طرح، بودجه سنواتی دستگاههای مجری، بودجه استانها، درآمدهای ناشی از قانون هدفمند سازی یارانه ها و ردیف‌های متفرقه بودجه، کمکهای بلاعوض مردمی، سازمانهای حمایتی، موسسات خیریه و نهادهای عمومی غیر دولتی و منابع اشتغالزایی دولت است که به تصویب شورای عالی اشتغال رسیده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه در اجرای این طرح، واحده پذیرنده مکلف است ماهانه بر اساس ساعات آموزش طی شده کارورز نسبت به واریز سهم خود به حساب کارورز اقدام کند، تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه سهم دستگاه مجری و واحدپذیرنده مربوط به آخرین ماه دوره کارورزی منوط به ارائه گواهینامه قبولی کارورز در آزمون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به دستگاه مجری خواهد بود.

وی با تاکید براینکه در طرح کارورزی چنانچه جوانان جویای کار در کارگاه‌ها به شکل رسمی مشغول کار شوند، کارفرمایان هم معادل میزان بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال از مشوق‌های دولت برخوردار خواهند شد، خاطرنشان کرد: طرح کارورزی سال گذشته در برخی استانها به شکل آزمایشی اجرا شده و زمینه جذب و استخدام بیش از ۷۰ درصد کارجویان در کارگاه‌ها را فراهم کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان با اشاره به شرایط احراز و شرایط سنی در این طرح برای فارغ التحصیلان کارورز، اظهار داشت: بر اساس این طرح، دانش آموختگان دانشگاهی دارای مدرک کاردانی باید حداکثر24 سال سن، کارشناسی حداکثر 26 سال سن، کارشناسی ارشد حداکثر 30 سال سن و دکتری حداکثر 33 سال سن در واحد پذیرنده بعنوان کارورزبه کارگیری شوند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز