معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران:

فرهنگ نفتی باید تغییر کند

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۹:۴۷:۱۱
کد خبر: ۵۸۲۳۱۲
فرهنگ نفتی باید تغییر کند
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ما به فرهنگ نفتی مبتلا هستیم که در روش زندگی ما نیز تاثیر خود را گذاشته و امروز سخت نیاز داریم که فرهنگ نفتی را تغییر دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا مودودی در همایش معدن فرصت ها و چالش ها افزود: متاسفانه هنوز نگه خام فروشی غالب است و هنوز می خواهیم محصولات خود را دم در کارخانه بفروشیم.

وی با اشاره به اینکه وابستگی زیادی به نفت داریم، ادامه داد: یکی از بهترین گزینه های جایگزین برای نفت، معدن است و باید زنجیره ارزش آن را هر چه سریعتر تکمیل کنیم.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: دوره تولید انبوه گذشته و این تنها به واحد صنعتی ندارد و این تولید انبوه در دانشگاه ها ، نحوه قوانین و مقررات و حجم بالای دستگاه ها و ادارات می بینیم و همه اینها باید به سمت موج چهارم حرکت کند.

مودودی تصریح کرد: برای درک اینکه دنیای ما باید تغییر کند، فرصت طلایی ایجادشده و همه کشورها با هم در موج چهارم قرار گرفته اند و باید از مزیت های خود به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی گفت: اگر احساس می کنیم که تجارت و صنعت ما نیاز به تحول دارد باید به پرسش های امروز، پاسخ های امروز بدهیم و سازمان توسعه تجارت این آمادگی را دارد.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه استان کرمان در صادرات کشور در سال گذشته چشمگیر بوده است، گفت: بخشی از صادرات انجام شده از سایر مرزها نیز مربوط به استان کرمان است که این استان در این زمینه ها از مزیت های نسبی کشور است.

مودودی ادامه داد: معدن، استخراج، اکتشاف، فرآوری و صادرات هزینه های جانبی زیادی را تحمیل می کندکه می تواند موجب افت رقابت در بازارها شود.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد که شاخص های رقابت، امروز تنها در تولید کیفیت و با قیمت پائین نیست بلکه در حال حاضر تنها شرکت هایی موفق هستند که کل چرخه تولید تا مصرف را مدیریت کنند.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: ما باید با رویکرد فرایندی مزیت های نسبی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز