معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

خوشبختانه مناطق زلزله زده با مشکل بهداشتی خاصی مواجه نیستند

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۸:۴۵:۵۳
کد خبر: ۶۴۳۸۳۲
خوشبختانه مناطق زلزله زده با مشکل بهداشتی خاصی مواجه نیستند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: خوشبختانه در بازدیدی که از مناطق زلزله زده صورت گرفت مشکل بهداشتی خاصی مشاهده نشده است.

دکتر سید وحید احمدی طباطبایی در خصوص بهداشت آب منطقه به برنا گفت: با اینکه آب قنات تا حدودی گل آلود شده است اما خوشبختانه آب لوله کشی با مشکلی مواجه نشده است و لوله ها سالم هستند.

وی افزود: اقدامات لازم برای آزمایشات میکروبی آب انجام شده و کلر باقی مانده در آب نیز به میزان مطلوب بوده است.

دکتر طباطبایی گفت: باز هم تیم های مبارزه با بیماری ها و بهداشت محیط ما گوش به زنگ هستند که از زمانی که اقدامات بخش اورژانس تمام شود، تازه کار بهداشت آغاز می شود و همکاران ما در معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان راور وضعیت منطقه را پیگیری می کنند تا درصورتی که مورد بهداشتی مشاهده شود سریع در خصوص آن اقدام لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: تعداد احشام تلف شده در منطقه نیز انگشت شمار بوده و چیزی که مهم است گندزدایی محل تلف شدن و محل دفن این احشام با آب آهک است که توصیه های لازم به بهورز و مردم منطقه داده شده و کارشناسان بهداشت محیط ما نیز بر این کار نظارت لازم را دارند .

وی گفت: خوشبختانه در مجموع موقعیت کنترل شده است اما با این حال باید نظام مراقبت بیماری ها و بهداشت محیط ما باید فعال باشند تا درصورت بروز کوچکترین مشکل فعالیت لازم را ارائه دهند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز