‎محسن برازوان، رئیس حزب ندای ایرانیان شعبه کرمان:

باید از اتفاقات رخ داده در خاورمیانه درس بگیریم/حوادث اخیر و حرکات نفی کننده جامعه مدنی، از دید من قابل دفاع نیست

۱۳۹۶/۱۰/۱۴ - ۰۹:۳۵:۵۰
کد خبر: ۶۵۸۲۶۶
باید از اتفاقات رخ داده در خاورمیانه درس بگیریم/حوادث اخیر و حرکات نفی کننده جامعه مدنی، از دید من قابل دفاع نیست
رئیس حزب ندای ایرانیان شعبه کرمان گفت: باید از اتفاقات رخ داده در منطقه خاورمیانه درس بگیریم و نگذاریم این اتفاقات در ایران تکرار شود.

 

محسن برازوان در گفت‌وگو با برنا در مورد حوادث اخیر رخ داده در کشور اظهار داشت: این نوع اعتراض که با تخریب اموال عمومی جامعه و ایجاد ناامنی همراه است قطعا موید تایید نیست و به جد از سوی من و مجموعه حزب ندای ایرانیان شعبه کرمان نهی می‌شود.

وی افزود: بخش‌هایی از مواضعی که تا امروز در فضای رسانه‌ای دوستان و همفکران ما گرفته‌اند،  با نظرات من مشترک است و البته ممکن است که در جاهایی هم تفاوت داشته باشد ولی قطعا این جور حرکات با توجه به این که اعتراض به هر دولتی، حق مردم است یعنی مردم می‌توانند به دولتی که خودشان انتخاب کردند، انتقاد کنند پسندیده نیست.

وی ادامه داد: حرکاتی که نفی کننده جامعه مدنی امروز ایران است، می‌تواند به روند دموکراسی و مردم‌سالاری ایران صدمه بزند و از دید من قابل دفاع نیست.

براوزان با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مورد این اتفاقات خاطرنشان ساخت: همان طور که آقای دکتر روحانی گفتند و همین طور که بسیاری از فعالین سیاسی و اجتماعی اعلام کردند انتقاد و اعتراض حق مردم است ولی این نوع اعتراض که با تخریب اموال عمومی جامعه و ایجاد ناامنی همراه است قطعا مورد تایید نیست.

وی افزود: بخش عمده‎‌ای از انتقادات مردم به حق است و بخش دیگری توقع کاذبی است که از هردولتی به وجود می‌آید که به ناحق است که شاید فعالین سیاسی و اقتصادی مقصر باشند چون انتظاراتی را ایجاد کردند که دستیابی به آن‌ها زمان بر است و درمدت کوتاه دولت نمی‌تواند قدم درستی بردارد.

این مسائل باعث شد تا عده‌ای بر موج این اعتراضات سوار شوند.

رئیس حزب ندای ایرانیان شعبه کرمان درمورد مسائل اقتصادی در کشور نیز گفت: تیم اقتصادی دکتر روحانی به جای این که یک شبه بنزین لیتری 1000 تومانی را 1500 کنندف می‌توانستند با یک روند تدریجی با افزایش مثلا سالی صد تومان این قیمت را افزایش دهند که  به اقشار مختلف جامعه فشار نیاید.

وی افزود: متاسقانه دولت در چهار سال اول می‌خواست این فضا به وجود آید که اتفاقات خاصی در کشور رخ داده و مشکلاتی که از دولت قبل باقیمانده را بدون منابع و بودجه مدیریت کند و امروز توانایی اش را ندارد.

برازوان با بیان این که اعتقاد دارم دولت در بخش‌های اقتصادی از خودش می‌خورد، اظهار داشت: دولت بزرگترین اشتباهی که مرتکب شد همین است و جای نقد دارد و خود دوستان ما در دولت باید این را بررسی کنند.

وی اضافه کرد: دولتی‌ها در چهار سال گذشته فضایی را ایجاد کردند که هیچ چیز قرار نیست گران شود و تورم را تک رقمی کردیم و این تورم تک رقمی چهار ساله مشابهش در مجلس هفتم رخ داد و ما درس نگرفتیم و همان اتفاق مجددا به دلیل کسری بودجه و مشکلات بازمانده از دولت قبل تکرار شده و دولت مجبور شده امروز این افزایش قیمت را عنوان کند.

برازوان با تاکید بر این که دولت تا جایی که در توانش هست باید به خواسته‌های مردم ترتیب اثر دهد، بیان کرد: من فکر می کنم مردم با تساهل و تسامح و عنوان کردن انتقادات باید پیش آیند و در کنارش دولت هم با بیان کردن حرف‌هایش، نباید اجازه دهد که این حرف‌ها در کف خیابان زده شود.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم کسانی که خیر و صلاح جامعه، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نمی‌خواهند بر موج نارضایتی سوار شوند که نگذارند مردم به خواسته‌های‌شان برسند و آن امنیتی هم که لازمه یک فضای سیاسی و اقتصادی باز است را از بین ببرند.

رئیس حزب ندای ایرانیان شعبه کرمان با بیان اینکه اولین چیزی که لازمه پیشرفت و تعالی یک جامعه است، همبستگی است، گفت: ما در کشورهای منطقه عواقب برخوردهای کورکورانه و برخوردهایی که عده‌ای می‌خواهند از خارج از کشور داخل را مدیریت کنند دیده‌ایم پس باید عاقلانه با این مسائل برخورد کنیم.

وی اضاف کرد:

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز