چاپ کتاب دایرة المعارف دستبافته‌های عشایری و روستایی سیرجان

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۹:۳۴:۳۷
کد خبر: ۶۸۱۱۰۲
چاپ کتاب دایرة المعارف دستبافته‌های عشایری و روستایی سیرجان
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از چاپ کتاب دایرة المعارف دستبافته‌های عشایری و روستایی منطقه سیرجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمود وفایی در این خصوص افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان وظیفه حفظ، ثبت و ترویج سنت‌ها، باورها و آداب ر رسوم گذشتگان را برعهده دارد که تاکنون به بهترین شکل انجام گرفته است.

وی به انجام مراحل تحقیق، پژوهش و انتشار کتاب دستبافته‌های عشایری و روستایی منطقه سیرجان توسط کارشناسان و پژوهشگران حوزه صنایع دستی استان کرمان اشاره و اظهار کرد: این کتاب دارای دو فصل است که بخش اول به معرفی سیرجان و ایلات و عشایر بافنده منطقه سیرجان از جمله ایلات افشار، بُچاقچی، قرائی، رائینی، خراسانی، لُری و طوایف شول وآل سعدی و طوایف مستقل میرپاریزی، محمودآبادی و زیدآبادی پرداخته شده و در فصل دوم، برگزیده بهترین و قدیمی ترین دستبافته عشایری و روستایی منطقه سیرجان جمع آوری و ارائه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: شهرستان سیرجان یکی از شهرهای مهم جهانی در تولید و تجارت دستبافته‌های روستایی و عشایری است که سنت قالی بافی  و گلیم بافی در آن همچنان به شیوه دستی و سنتی رواج دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز