دکتر میثم شمس‌الدینی، عضو شورای شهر رابر و رئیس کمیسیون صنعت، معدن و گردشگری شورای استان کرمان:

بزرگترین و اصلی ترین نیاز شهر رابر تسریع در روند ساخت و احداث مسیر اصلی کرمان رابر است/متاسفانه شاهد جذب نیرو از ارومیه و سایر استان‌ها توسط پیمانکار ساخت کارخانه تغلیظ مس درآلو هستیم

۱۳۹۷/۰۱/۰۲ - ۰۹:۵۵:۰۵
کد خبر: ۶۹۰۷۰۵
بزرگترین و اصلی ترین نیاز شهر رابر تسریع در روند ساخت و احداث مسیر اصلی کرمان رابر است/متاسفانه شاهد جذب نیرو از ارومیه و سایر استان‌ها توسط پیمانکار ساخت کارخانه تغلیظ مس درآلو هستیم
دکتر میثم شمس‌الدینی، عضو شورای شهر رابر و رئیس کمیسیون صنعت، معدن و گردشگری شورای استان کرمان گفت: از نظر بنده بزرگترین و اصلی ترین نیاز شهر رابر تسریع در روند ساخت و احداث مسیر اصلی کرمان رابر است. با احداث این جاده، مسیر دسترسی مرکز استان به شهر رابر حدود ۷۰ کیلومتر نزدیک‌تر شده و علاوه بر صرفه جویی در سوخت و هزینه موجب جذب و ترغیب بهتر سرمایه‌گذاران می‌شود.

 

 

جوان است و پرانرژی. در مدت زمان کوتاهی که از انتخابات شورای شهر می‌گذرد توانسته با تسلط بی‌نظیرش بر مسائل شهری و اشرافی که بر وضعیت شهرداری دارد با ارائه پیشنهاداتی سازنده، گام‌های بلندی در جهت سازندگی شهر سردار قلب‌ها حاج قاسم سلیمانی بردارد. دکتر میثم شمس‌الدینی میهمان خبرگزاری برنا برای انجام یک گفت‌وگوی نوروزی بود. او در این گفت‌وگو از دلایل حضورش در عرصه اننخابات، خط انتقال آب صفارود، وضعیت جذب نیروهای کارخانه تغلیظ و پروژه‌های شهری رابر گفت. همچنین با بیان نکاتی قابل‌توجه و کارشناسی شده از دلایل انتخاب احمدعلی طیاری به عنوان شهردار رابر سخن به میان آورد. خواننده این گفت‌وگوی مفصل و جذاب باشید:

 

**برای شروع بگویید چرا وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شورای شهر شدید و توانستید اعتماد مردم را جلب و وارد شورای شهر رابر شوید؟

با وجود مسائل و مشکلات موجود در در شهرستان واحساس لزوم تغییر در اعضاء شورای اسلامی شهر از سنتی محور به تخصص محوری و ایجاد ارتباط موثر و مفیدتر شهرستان با مرکز استان و صنعت و ادای دین به خون شهیدان وطنم و درخواست خانواده محترم این بزرگواران و خدمت به مردم ولایی دیارم رابر و همراهی و همفکری دوستان موجب شد تا تفکر و تخصص خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهم.

photo_2018-03-07_14-48-50

**اخیرا آقای طیاری به عنوان شهردار معرفی شد، در انتخاب ایشان به عنوان شهردار شهر رابر چه نکاتی را در نظر گرفتید؟

مهمترین و اصلی ترین نکته در انتخاب این بزرگوار ، تخصص ، تعهد و تجربه ایشان در اداره امور شهرداری و شهر است. جناب مهندس طیاری بیست و شش سال سابقه خدمت صادقانه در شهرهای مختلف را دارند که شانزده سال آن را در سمت شهردار خدمت کرده‌اند و مابقی  را به عنوان معاون عمرانی، مالی و اداری، مسئول فضای سبز و ... در سنگر خدمت به مردم مشغول بوده اند. عملکرد ایشان در سنوات گذشته موجبات ارتقاء رتبه شهرداری‌های محل خدمت ایشان گشته و توانسته‌اند رزومه مثبت و تاثیرگذاری در جنوب استان از خود برجای گذارند. علاوه بر این آقای طیاری رزمنده جبهه‌های حق علیه باطل و جانباز ۳۵ درصد جنگ تحمیلی هستند.

سابقه مثبت کاری و علاقه مهندس طیاری برای خدمت به دیار شهیدان و ابادانی شهر منتسب به سردار سلیمانی در کنار ده‌ها دلیل دیگر که از حوصله این مصاحبه خارج است، باعث شد تا شورای اسلامی شهر رابر، از میان گزینه‌های متعدد و توانمند برای تصدی کرسی شهرداری شهر رابر با رای مثبت تمام اعضا، ایشان را جهت خدمت به مردم و به عنوان شهردار رابر انتخاب نماید. برای ایشان آرزوی توفیق خدمت صادقانه در جهت پیشرفت و ساخت شهری در خور شان مردم بزرگوار و فهیم شهر رابر را دارم.

photo_2018-03-07_14-48-13

**تعامل تان با فرماندار و مجموعه دولت در رابر به چه شکل است؟

باتوجه به خط مشی فرماندار جوان و پر انرژی شهرستان رابر مبنی بر خدمت صادقانه به مردم و پرهیز از سیاسی کاری توسط این بزرگوار شرایط فعالیت برای همه افراد و گروه‌های مختلف که دل در گرو آبادانی شهرستان دارند فراهم شده است، امید است با همدلی ایجاد شده مابین نماینده محترم شهرستان‌های ابر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم و اعضای شورای اسلامی شهر بتوان موجبات ارتقا شهرستان و رفاه مردم بابصیرت و ولایی رابر را فراهم نمود.

 

**در شهری هم چون رابر در مورد مسائلی نظیر ساختارهای شهری و پیش بینی‌های مربوط به آینده و ایجاد سازوکاری که این شهر جوابگوی بیشتر آینده باشد. شورا چه فعالیت هایی را در دستور کار دارد؟

از نظر بنده بزرگترین و اصلی ترین نیاز شهر رابر تسریع در روند ساخت و احداث مسیر اصلی کرمان رابر است. با احداث این جاده، مسیر دسترسی مرکز استان به شهر رابر حدود ۷۰ کیلومتر نزدیک‌تر شده و علاوه بر صرفه جویی در سوخت و هزینه موجب جذب و ترغیب بهتر سرمایه گذاران در زمینه‌های گردشگری، بسته بندی و فرآوری محصولاتی چون گردو، عسل، گیاهان دارویی و ... می‌شود. در مرحله بعد عدم وجود شهرسازی نوین و مهندسی و نبود خیابان با عرض مناسب، وجود زمین با کاربری کشاورزی در محدوده شهری، عدم وجود پارک و فضای سبز شهری و ده ها و ده ها کمبود دیگر در شهر رابر همت مضائف شورای شهر ، شهرداری، فرمانداری و همه مسئولین شهر را برای رفع این مشکلات می‌طلبد.

photo_2018-03-07_14-48-49

**آیا پروژه شهری خاصی را تعریف کرده اید؟

در بحث پروژه های شهری، مناقصه احداث فاز اول پارک ملت با مبلغ پانزده میلیارد ریال انجام و در دهه مبارک فجر کلنگ زنی شده است. احداث پارک گردو جهت رفاه حال مسافرین و گردشگران محترم و مردم عزیز رابر، جنب جایگاه CNG در دستور کار قرار گرفته و مطالعات و نقشه برداری آن اتمام یافته و در مرحله تکمیل و تهیه اسناد مناقصه است. تکمیل و احداث ادامه بلوار شهید چمران و اتصال آن به بلوار شهرداری. کلنگ زنی، ساخت و ایجاد بلوار ابن سینا. پیاده رو سازی و ترمیم پیاده‌روهای تمامی خیابان‌های سطح شهر مطابق استاندارد و اصول فنی و مهندسی. این موارد اصلی در کنار صدها فعالیت کوچک و بزرگ دیگر جهت خدمت به مردم عزیز شهر رابر در حال انجام است.

 

**جوانان هر شهر سرمایه‌های آن شهر محسوب می‌شوند و با توجه به این که شما بخشی از رای‌تان را مدیون حمایت جوانان رابری هستید، چه برنامه‌هایی برای جوانان دارید؟

در بحث جوانان مهم‌ترین نکته ایجاد بستر مناسب جهت اشتغال پایدار برای این قشر عظیم و فعال شهرستان است. احداث کارخانه تغلیظ مس درآلو در شهرستان رابر و استفاده از جوانان بومی و متخصص شهرستان در این پروژه می‌تواند سهم به سزایی در ایجاد اشتغال در شهرستان ایفا کند. اما متاسفانه علیرغم تاکید مدیریت محترم و مسئولین شرکت ملی صنایع مس ایران در پروژه دره آلو و مسئولین محترم شهرستان مبنی بر بکارگیری نیروهای بومی توسط پیمانکار ساخت این کارخانه (موسسه امین وابسته به قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا) متاسفانه همچنان شاهد جذب نیرو از ارومیه و سایر استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم. امید است با تغییر رویه پیمانکار دیگر شاهد کوچ جوانان به جهت اشتغال در شهرها و استانهای دیگر و بیکاری این قشر که سرمایه اصلی رابر هستند نباشیم.

photo_2018-03-07_14-48-07

**مالکین مسیر خط انتقال آب صفارود اخیرا اعتراضاتی داشته اند، در این خصوص توضیح دهید.

انتقال آب سد صفا رود (شهیدان امیرتیموری) به کرمان جهت تامین آب شرب شهر کرمان، یک پروژه ملی است و مورد حمایت همه مردم و مسئولین شهرستان بوده و هست. اما جلوگیری از تضعیع حقوق مالکین املاک قرار گرفته در مسیر خط انتقال تونل آب اولویت اصلی و خط قرمز همه مسئولین شهرستان و استان می‌باشد.

با تاکید استاندار محترم مبنی بر حساسیت ایشان در امر رضایت مالکین، ساکنین و عشایر موجود در مسیر مذکور و در نظر گرفتن کلیه جوانب زیست محیطی و اجتماعی ایجاد شده در منطقه، جلسات متعددی با حضور ایشان و مسئولین مربوطه صورت گرفته و در آخرین جلسه برگزار شده با حضور جناب مهندس رزم حسینی، استاندار خستگی ناپذیر کرمان و دادستان محترم انقلاب اسلامی و نمایندگان مردم  با پیشنهاد سردار سرافراز سپاه اسلام، شهید زنده، محبوب قلوب همه مردم رابر، سردار حاج قاسم سلیمانی مقرر شد با انتخاب شش کارشناس به عنوان نماینده از شهرستان رابر و مالکین منطقه، کارشناسان اداره آب منطقه‌ای و موسسه حرا (پیمانکار تونل انتقال آب) و دادستان محترم و استاندار گرامی جلسات ادامه و خروجی این نشست‌ها و تصمیم این بزرگواران تعیین کننده چگونگی نحوه انتقال آب شرب به شهر کرمان باشد.

 

**صحبت پایانی...

در پایان بر خود واجب می‌دانم مراتب سپاس و تشکر خود را از اعتماد مردم شریف و بزرگوار شهر رابر به جهت انتخاب این حقیر به عنوان خادم خود در شورای اسلامی شهر و انتخاب بنده توسط نمایندگان مردم در شورای شهرستان به عنوان نماینده شهرستان رابر در استان کرمان را اعلام کرده و متعهد می‌گردم با تمام توان برای پاسداشت اهداف و حرمت خون شهیدان دیارم و تعالی و پیشرفت شهرستان رابر و پیگیری مطالبات به حق مردم نجیب و فهیم وطنم از هیچ کوششی دریغ نکرده و و نخواهم کرد.

که رابر قطعه ای خاک از بهشت است

میان اسکرین و درب بهشت است

گمانم خلق رابر بی نظیرند

که خالق خلق بد اینجا نکشته ست

 

 

نظر شما