یادداشتی از سید محمد حسینی نژاد

بام کرمان

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۸:۵۲:۴۸
کد خبر: ۶۹۸۱۵۲
بام کرمان

چند شب پیش در هوای بارانی، تصمیم گرفتم .با خانواده به جنگل قائم برویم و از این هوای دلپذیر و خنک بهاری استفاده کنیم. وقتی به جنگل رسیدیم. هوایی بس مطبوع و دلپذیر و جمعیت زیاد مردم که بعضی برای تفریح و تفرج آ ماده بودند و بعضی هم برای خواندن فاتحه و زیارت اهل قبور، از اینکه مدیران شهری بهترین مکان تفریحی شهر را به مردگان اختصاص داده اند. به یاد فرهنگ مرده پرستی خودمان افتادم و اینکه تا زنده‌ایم یادی از هم نمی کنیم و تمام مهر و محبتمان را به زمانی اختصاص می دهیم که عزیزی را از دست بدهیم.

خلاصه فاتحه‌ای جهت شادی روح جمیع اموات خواندیم و به سمت بام کرمان رفتیم تا بر بام کرمان به تماشای زیبایی‌های شهرمان بنشینیم و زمانی را با خانواده به شادی بگذرانیم تا خستگی یک هفته کار و تلاش را به فراموشی بسپاریم.

مسجد صاحب الزمان همچون نگینی در دامنه کوه زیبا صاحب الزمان می درخشید و نور دهی به دامنه کوه، زیبایی خاصی به کوه داده بود.

اما افسوس که هیچ امکاناتی برای نشستن و پارک خودرو و قدم زدن بر بلندای بام کرمان طراحی نشده و تنها جایی هم که در گذشته مردم برای ایستادن و تماشای زیبایی‌های شب‌های کرمان از آن استفاده می کردند با تخلیه چندین کمپرسی خاک از بین رفته بود.

n3468037-5854357

هر چند ما و خیلی از مردم که برای استفاده از این هوای مطبوع و دلپذیر بهاری و تماشای زیبایی های شهرمان در دل شب تسلیم این شرایط سخت نشده بودیم و ساعاتی را در این مکان به سختی قدم زدیم. اما کلی افسوس خوردم که چرا از این موهبت الهی استفاده بهینه نمی‌کنیم و این مکان را بدون تخریب و دست کاری در طبیعت با یک طراحی زیبا به یک مکان پر جاذبه گردشگری تبدیل نمی کنیم.

امیدوارم مسئولین با همکاری و مشاوره هنرمندان و متخصصان اهل فن و دوستداران طبیعت یک طرح علمی جهت استفاده بهینه از این جاذبه طبیعی و گردشگری مهیا کنند و این مکان به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری جنوب شرق تبدیل شود و در کنار آن جوانان زیادی مشغول به کار شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز