مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان:

۶۵ درصد امدادرسانی هلال احمر مربوط به حوادث جاده‌ای است

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۱۱:۳۸:۱۶
کد خبر: ۷۰۶۲۰۲
۶۵ درصد امدادرسانی هلال احمر مربوط به حوادث جاده‌ای است
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: ۶۵ درصد از حوادثی که هلال احمر امداد‌رسانی کرده مربوط به حوادث جاده‌ای است که ۵۵۷ نفر در این حوادث رهاسازی از خودرو شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مدیرعامل با همراهی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و جمعی از معاونین جمعیت هلال احمر استان با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان کرمان دیدار و گفتگو کرد.

 رضا فلاح در این دیدار با اشاره عملکرد و اقدامات جمعیت هلال احمر در سال گذشته اظهار‌داشت: در حوزه امدادونجات بیش از 90 دوره تخصصی امداد‌رسانی به‌صورت استانی و ملی برای داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان برگزار شد.

وی با شاره به اینکه سعی کرده‌ایم آموزش‌های تخصصی خود را به روز کنیم گفت: با برگزاری همین دوره‌های آموزشی مدت زمان حضور بر سر حوادث کاهش کرده و میانگین این مدت زمان در استان کرمان به 13 دقیقه رسیده است.

 فلاح با بیان اینکه 65 درصد از حوادثی که هلال احمر امدادرسانی کرده مربوط به حوادث جاده‌ای است؛ گفت: 557 نفر در این حوادث رها‌سازی از خودرو شدند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 63 هزار خانوار در سطح استان کرمان در قالب طرح خادم آموزش‌های اولیه امدادرسانی را دیدند افزود: در این طرح آموزش خانواده‌ها به‌صورت چهره به چهره انجام می‌شود.

فلاح با بیان اینکه در سال گذشته توان خود را بر افزایش مراکز درمانی هلال احمر در استان کرمان گذاشتیم خاطر‌نشان کرد: مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر در شهر بم و کرمان راه‌اندازی شد و بیش از سه هزار پروتز برای معلولین ساخته شد.

وی از مراجعه بیش از 250 هزار نفر به داروخانه‌های هلال‌احمر در استان کرمان طی سال 96 خبر داد و گفت: این مراجعات از استان کرمان و استان‌های همجوار نیز بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر استان در حوادثی که در سایر کشورها و خارج از استان نیز اتفاق می‌افتد شرکت می‌کند افزود: روز گذشته تیم کوهستان جمعیت برای پیدا کردن باقیمانده اجساد هواپیمای سقوط کرده در یاسوج به کوه دنا اعزام شد.

وی با بیان اینکه در سطح استان کرمان بیش از 28 هزار نفر عضو سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر هستند تصریح کرد: کانون‌های دانش‌آموزی، طلاب، دانشجویی کار جذب جوانان را انجام می‌دهند و فعال هستند.

فلاح با اشاره به اینکه 30 کانون روستایی نیز در استان کرمان فعال شده و کار جذب را انجام می‌دهند گفت: در بحث کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه مبلغ 533 میلیون تومان کمک نقدی مردم استان کرمان جمع‌آوری و ارسال شد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز با اشاره به اینکه کار واقعی هلال‌احمر خدمت‌رسانی و امداد‌رسانی خالصانه به قشر آسیب‌دیده است افزود: جمعیت هلال‌احمر در استان کرمان در مواقع بحران خیلی خوب عمل کرده و فعالیت‌هایش باانگیزه و پرتلاش بوده است.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر روز تعطیل و غیرتعطیل نمی‌شناسد افزود: کمک به مردم در زمان بحران از ویژگی‌های هلال‌احمر است که این نهاد را نسبت به سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان متمایز می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز