سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

بازنشستگی بیش از ۱۳ هزار فرهنگی استان کرمان تا چهار سال آینده

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۵:۳۸:۲۶
کد خبر: ۷۰۹۲۶۴
بازنشستگی بیش از ۱۳ هزار فرهنگی استان کرمان تا چهار سال آینده
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: ۱۳ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش استان تا سال ۱۴۰۱ بازنشسته و از این سازمان خارج می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمیدرضا دعاگویی در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال 97، اظهار داشت: به لحاظ نیروی انسانی با یک شیب تند و با توجه به خروج نیرو از آموزش و پرورش و بازنشستگی در سال های آینده رو به رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر و با این وضعیت اگر ساماندهی مطلوب نداشتیم امکان پوشش آموزشی در کل استان نبود، افزود: 29 هزار و 700 کلاس درسی در استان کرمان فعال است.

وی عنوان کرد: در استان کرمان از مجموع 46 هزار نیروی انسانی کنونی، 13 هزار نفر تا سال 1401 از این سازمان خارج می‌شوند و این مسئله با توجه به روند رو به رشد دانش‌آموزی که 800 هزار نفری پیش‌بینی می‌شود، چالش‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند.

دعاگویی به دو چالش در پیش روی آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: ورودی نیروی انسانی در آموزش و پرورش محدود و طبق ضوابط خاص است و در سه سال گذشته 3 هزار و 200 نفر تفاضل نیروی ورودی و خروج آموزش و پرورش کرمان بوده است و ایجاب می‌کند در ساماندهی بهینه نیروی انسانی در استان اقدام اساسی شود و در سال آینده استقرار پایه دوازدهم است که پرچالش‌ترین سال تحصیلی ما است و با کمبود نیرو در رشته‌های فنی ‌و‌ حرفه‌ای روبه‌رو هستیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین یک گفتمان ملی است و تمام ارکان نظام نسبت به اجرای آن تعهد دارند، افزود: سند تحول یک میثاق ملی است و از پنج سال قبل که مراحل اجرایی شدن و تصویب آن آغاز شد، بیشتر در وزارت آموزش و پرورش گفتمان‌سازی و نهادینه‌سازی شده است و سوی سایر دستگاه ها جدی گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته این سند گفتمان غالب جامعه نبوده و به تنهایی کاری از آموزش و پرورش برنمی‌آید، افزود: لازم است دستگاه‌های مختلف فرهنگی در این رابطه آموزش و پرورش را کمک کنند.

دعاگویی با اشاره به اینکه منشور حمایت از کالاهای ایرانی در وزارت آموزش و پرورش مطرح است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند، گفت: قصد داریم با کیفیت ‌بخشی به اوقات فراغت دانش‌آ‌موزان در این راستا گام برداریم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در هفته بزرگداشت مقام معلم در استان 32 همایش برگزار و از بیش از هزار معلم نمونه استان تجلیل شد، افزود: در سال جاری سومین جشنواره آگیرا در کرمان برگزار خواهد شد و از 32 معلم برگزیده استان در موضوعات مختلف تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته هیچ افزایش شهریه‌ای را در مدارس استان نداشتیم، درخواست افزایش 10 درصدی شهریه فعالیت‌های فوق برنامه در مدارس نمونه دولتی و هیئت‌امنایی را مطرح کرد که مورد تصویب شورای آموزش و پرورش استان قرار قرار گرفت.

دعاگویی با اشاره به اینکه 243 مدرسه هیئت امنایی و در مجموع 7 هزار و 750 واحد آموزشی در سطح استان داریم، بیان کرد: شهریه مدارس استان کرمان در سال تحصیلی جدید در ارائه خدمات فوق برنامه 10 درصد افزایش یافت.

وی افزود: مدارس نمونه دولتی و هیأت امنایی تنها سه درصد از مدارس استان کرمان را شامل می‌شوند که حداکثر افزایش 10 درصدی شهریه فعالیت‌های فوق برنامه آنها براساس برخوردار بودن آنها اعمال می‌شود.

گفتنی است در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر با افزایش ده درصدی شهریه فعالیت‌های فوق برنامه‌ در مدارس مناطق برخوردار در شهرستان جیرفت در جنوب و سایر شهرستان‌های شمالی استان تصویب شد.

برپایه این گزارش جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رزم حسینی استاندار، دعاگویی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان و سایر اعضا در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز