دکتر علی قرایی، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان:

توجه ویژه‌ای به فوتبال در شهرستان‌ها دارم

۱۳۹۷/۰۳/۱۴ - ۱۱:۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۱۴۳۶۰
توجه ویژه‌ای به فوتبال در شهرستان‌ها دارم
رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: در همه کارها و اقداماتی که در هیئت فوتبال انجام می‌دهم اولویتم توجه به شهرستان‌ها است و به فوتبال در شهرستان‌ها علی‌الخصوص در نقاط کم برخوردارتر توجه ویژه‌ای دارم و معتقدم از شهرستان‌ها می‌توان بازیکنان با استعدادی را شناسایی و به فوتبال حرفه‌ای معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛  دکتر علی قرایی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: فوتبال استان کرمان در چند سال پیش هدفمند نبوده و خروجی نداشته به همین دلیل ما کارگروهی برای عارضه‌یابی تشکیل دادیم که آسیب شناسی کنیم و سپس سراغ درمان برویم.

وی ادامه داد: بعد از آن که آسیب‌شناسی و عارضه‌یابی به طور علمی صورت گرفت، گزارشی هم خدمت شما خواهیم داد که درد فوتبال چیست.

دکتر قرایی با بیان این که توجه ویژه‌ای به شهرستان‌ها دارم تصریح کرد: بعد از آسیب‌شناسی دقیق به سراغ شهرستان‌ها می‌رویم، کما این که همین الان در شهرستان‌ها کارهایی در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌ها، عقب ماندگی زیاد است و به جزء تعدادی انگشت‌شمار از شهرستان‌ها، یک دفتر برای هیئت فوتبال که پرطرفدارترین ورزش است، وجود ندارد.

دکتر قرایی با اشاره به وسعت استان گفت: تیمی که از منوجان قرار است به انار برود هزینه‌های زیادی باید دهد و این در فضایی که مشکل اقتصادی هست کار را سخت کرده است.

وی ادامه داد: لیگ برتر استان فقط بنا را بر وورردی گرفتن از تیم‌ها گذاشته بوده و برگزار می‌شده است و به مشکلات اقتصادی تیم‌ها در طول لیگ توجه نمی‌شده است.

متولی فوتبال استان با طرح این موضوع که در شهرستان‌ها بنا داریم لیگ راه اندازی کنیم، اظهار داشت: هرچه مسابقات بیشتر باشد در بخش معرفی و شناسایی بازیکن قوی‌تر خواهیم بود.

وی افزود: کمیته بازاریابی را راه انداخته‌ایم و راه‌های زیادی را برای درآمدزایی در پیش گرفته‌ایم تا درآمدهای کسب شده از این طریق را صرف توسعه فوتبال در شهرستان‌ها کنیم. 

دکتر قرایی با تاکید مجدد بر این که از روزی که آمده‌ام به شهرستان‌ها توجه ویژه‌ای داشتم، عنوان کرد: در جلسه‌ای که با داوران سراسر استان داشتم هم گفتم که برای من داوری که در کرمان است با داوری که در مناطق جنوب است، فرقی ندارد. 

وی اضافه کرد: در بحث استعدادیابی هم آقای میرزاحسینی که معاون آموزش و پرورش است، قبول مسئولیت کرده‌اند و قرار شده است با برنامه‌ای خاص در زمینه استعدادیابی در حالی که آموزش و پرورش هم یا ورمان است پیش رویم.

دکتر قرایی با اشاره به این که کار را در هیئت تخصصی‌تر کرده‌ایم، اظهار داشت: در فوتسال رضا یوسفی را که تجارب ارزنده‌ای دارد، به عنوان مشاور منصوب کرده‌ام.

وی افزود: هیئت فوتبال کار زیادی برای انجام دادم دارد و سعی کردم تیمی را به کار ببندم که از پیشکسوتان استان و سرشناسان محافل فوتبالی هستند.

رئیس هیئت فوتبال استان در بخش دیگری از سخنانش به نشست همدلی با باشگاه‌ها اشاره و عنوان کرد: در آن نشست خواستم که هیئت فوتبال استان و باشگاه‌ها با هم همدل و یار باشند و همان شب دو تیم مس کرمان و گل‌گهر که به دنبال مجتبی حسینی برای سرمربیگری بودند، به توافق رسیدند که گل‌گهر کنار بکشد و مس کرمان حسینی را به کار گرفت.

وی ادامه داد: برای مدیریت هرچه بهتر فوتبال استان، دست یاری و کمک هم به سمت شما دراز می‌کنم و امدوارم شاهد حمایت‌های جنابعالی طی چند روز آینده باشیم.

دکتر قرایی در پایان در مورد حوزه فرهنگی فوتبال هم گفت: با توجه به این که فوتبال ورزش پرطرفداری است و مسائل فرهنگی در این حوزه از تاثیرگذاری بسیار زیادی برخوردار است، برای این حوزه نیز با انتخاب آقای محمدی برنامه ویژه‌ای داریم.

 

**دکتر قرایی دید بازی نسبت به مسائل فوتبال دارد

سرپرست نایب رئیسی هیئت فوتبال هم در این نشست اظهار داشت: آقای دکتر قرایی مدیریت خوبی دارند و دارای دید بازی نسبت به مسائل هستند و عشق و علاقه خوبی هم به فوتبال دارند که همین موضوع سبب شده که با آینده فوتبال استات بیش از پیش امدوار باشیم.

محسن سلاجقه ادامه داد: خود شما که در راس هرم ورزش استان، حضور دارید، فوتبالی هستید و درد فوتبال را به خوبی می دانید پس خواهش می‌کنم وقت بیشتری برای این ورزش بگذارید.

photo_2018-06-03_17-22-17 (5)

 

**ساختار سازی را باید مجددا در فوتبال استان انجام دهیم

دبیر هیئت فوتبال استان هم در این نشست گفت: الان که بعد از چهار سال کجددا به هیئت بازگشتیم، هیئت پاشیده و از آن ساختار منظم خبری نیست و ساختارسازی را مجددا باید انجام دهیم.

جواد یزدپور ادامه داد: در بحث رده‌های سنی عقب افتادیم و در فوتسال هم اوضاغ خوبی نداریم و تیم رسالت که تیم قوی‌ای بود و در لیگ دسته یک فوتسال کشور حضور داشت، که آن هم متلاشی شد.

وی افزود: داریم تلاش خود را می‌کنیم که بنوانیم کاری انجام دهیم و آقای دکتر هم تمام وقت خود را گذاشته‌اند که از این وضعیت رهایی یابیم و بنده با توجه به تلاش‌های آقای دگتر قرایی به آینده فوتبال در آینده بسیار خوش‌بین هستم.

photo_2018-06-03_17-22-17 (6)

 

**تاکنون در فوتبال استان 45 آیتم عارضه‌یابی شده است

رئیس کمیته طرح و برنامه هیئت فوتبال استان نیز در این نشست گفت: هدف هیئت فوتبال همان هدف فیفا یعنی توسعه فوتبال استان است.

حسین تاج‌الدینی، افزود: در عرض 45 دقیقه، در جلسه آسیب‌شناسی  45 آیتم به عنوان عارضه مطرح شد و روی آن بحث صورت گرفت.

وی ادامه داد: یک بخشی از ایرادات و اشکالات در حوزه خود هیئت فوتبال است و بخشی دیگر فراتر از هیئت است.

تاج‌الدینی اضافه کرد: یکی از راه‌های درآمدزایی که خود فیفا روی آن تاکید زیادی دارد، حق پخش تلویزیونی و رسانه است که در کرمان اوضاع نامطلوبی دارد و بایید گفت طی این سال‌ها اصلا سروسامانی نداشته که برای کسب درامد از این موضوع، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در قسمت بلیت فروشی هم با مشکل مواجه هستیم و یکی از راه‌های درآمدزایی هم این است که با این وضعیت ورزشگاه‌ها و جایگاه تماشاگران، از قصه بلیت فروشی درآمدی نخواهیم داشت.

رئیس کمیته طرح و برنامه هیئت فوتبال استان در ادامه گفت: یک بخشی از درآمدزایی از فوتبال از اسپانسرهاست و در ساختار هیئت فوتبال هیچ وقت برای اقدامات کوچک مثل برگزاری دوره‌های آموزشی دنبال جذب اسپانسر نبوده‌اند که در دور جدید چنین نخواهد بود.

وی افزود: برای تعامل در زمینه کسب درآمد، نیازمند حمایت اداره کل ورزش و جوانان هستیم.

تاج‌الدینی اضافه کرد: در 45 آیتم عارضه یابی شده، تعدادی مربوط به زیرساخت‌ها و تجهیزات اماکن ورزشی بود که امیدوارین با همکاری اداره کل ورزش و جوانان حل شوند.

وی ادامه داد: پایه فوتبال استان در شهرستان‌هاست و خداراشکر که آقای دکتر قرایی نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌ها دارند.

رئیس کمیته طرح و برنامه هیئت فوتبال استان عنوان کرد: چندین سال است مسابقات فوتسال داخل شهرستان‌ها متوقف شده و این خیلی بد است و شهرستان‌ها فقط برای لیگ‌های استان تیم می دهند که آن جا هم با مشکل مالی مواجه می‌شوند و در میانه راه ممکن است، عقب‌نشینی کنند.

photo_2018-06-03_17-22-17 (4)

 

**دوره آموزشی مدیریت فوتبال را برگزار می‌کنیم

رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال استان نیز در دیدار رئیس و اعضا هیئت فوتبال با مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: در دوره‌های قبلی که من در کمیته آموزش هیئت بودم، از لحاظ کمی در بحث تربیت مربیان بد عمل نکردیم و دوره‌های خوبی هم برگزار شد.

photo_2018-06-03_17-22-18 (4)

علیرضا دادگر افزود: الان بحثی که هست بحث مدیریت فوتبال است و آموزش در بخش اجرا ومدیریت این حوزه را در دستور کار داریم که در شهرستان‌ها هم این نیاز است و باید حل شود و امیدواریم که بتوانیم این برنامه را اجرا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز