شهردار کرمان:

گردشگری از اولویت‌های شهرداری است

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۰:۰۴:۱۵
کد خبر: ۷۳۰۰۸۳
گردشگری از اولویت‌های شهرداری است
شهردار کرمان با بیان اینکه از رونقی که اقتصاد گردشگری به شهر می‌دهد شهرداری هم منتفع خواهد شد، گفت: به گردشگری اعتقاد داریم و این موضوع در اولویت‌های شهرداری قرار دارد و برای رونق و توسعه این صنعت پای کار هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهران ‌عالم زاده در نشست کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان، افزود: در حد امکان از اختیارات قانونی استفاده و به گردشگری کمک می‌کنیم هرچند که شهرداری متولی گردشگری نیست و اولویت‌های دیگری برای این مجموعه تعریف شده که اگر انجام نشوند سایر دستگاه‌ها هم نمی‌توانند برنامه‌های خود در زمینه گردشگری را پیاده کنند و به نتیجه برسند.

وی با بیان اینکه شهرداری تا کنون نیز فعالیت‌های متعددی در حوزه گردشگری انجام داده است، اظهار داشت: بازسازی بازار و میدان گنجعلی‌خان و همچنین بناهای تاریخی از جمله این فعالیت‌ها است زیرا اعتقاد داریم معماری بخشی از هویت شهر است و اهمیت ویژه‌ای دارد. عالم‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل عقب‌ماندگی گردشگری شهر، تصریح کرد: شهر کرمان در بسیاری زمینه‌ها از جمله آموزش، بهداشت، راه و... کاستی‌هایی دارد و این مشکل تنها متوجه بخش گردشگری نیست ضمن اینکه بخش خصوص هم نتوانسته در این صنعت به وظیفه خود به خوبی عمل کند، مثلا چرا در حوزه هتل عملکرد موفقی نداشتیم؟ دولت که نمی‌تواند هتل بسازد و حتما بخش خصوصی باید به این موارد بپردازد.

شهردار کرمان از شکل‌گیری شوراها و شهرداران محله در قالب جدید خبر داد و گفت: در زمینه مناسب‌سازی سیمای شهر نیز فعالیت‌های جدیدی را آغاز کردیم که امیدواریم ظرف چندسال آینده بتوانیم چهره شهر را از حالت فعلی تغییر دهیم. وی در پاسخ به انتقاد از عملکرد شهرداری در ایام نوروز گفت: انتقادات را می‌پذیریم اما توجه داشته باشید که در همان ایام تنها شهرداری در این زمینه وارد عمل شد و اقداماتی از جمله تهیه نقشه و راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی "از من بپرس" را انجام داد و اگر شهرداری همین اقدامات را هرچند با کاستی، انجام نمی‌داد، مورد دیگری در شهر وجود نداشت.

عالم‌زاده از آمادگی شهرداری برای دریافت پیشنهادات بخش خصوصی در زمینه خواهرخواندگی با سایر شهرهای دنیا و استفاده از تجربیات و امکانات آنها خبر داد و گفت: برای برخی فعالیت‌ها در حوزه گردشگری بسته‌های تشویقی در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم برای توسعه این صنعت راهگشا باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز