فدایی:

ساعت کاری تیرماه ادارات تا ۱۵ مردادماه ادامه می یابد/دولت آماده تهاتر بدهکاری به پیمانکاران با بدهی های مالیاتی آنها است

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۴:۰۴:۰۱
کد خبر: ۷۳۲۰۸۲
ساعت کاری تیرماه ادارات تا ۱۵ مردادماه ادامه می یابد/دولت آماده تهاتر بدهکاری به پیمانکاران با بدهی های مالیاتی آنها است
سرپرست استانداری کرمان گفت: ساعت کاری تیرماه ادارات (6 الی 13)، به منظور کاهش مصرف برق در زمان پیک مصرف تا 15 مردادماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: تغییر ساعت کار اداری نقش به سزایی در کاهش مصرف انرژی در زمان پیک مصرف برق داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل کمی بارندگی، 5 هزار مگاوات تولید برقابی را از دست داده ایم اما می توان از ظرفیت های خورشیدی استفاده کرده و انرژی مورد نیاز را تامین کرد.

وی اظهارداشت: باید با استفاده از زمین های وسیع و فضای شفاف در استان کرمان، از ظرفیت خورشیدی خدادادی استفاده کنیم و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

سرپرست استانداری کرمان خاطرنشان کرد: افرادی که برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی هزینه هایی را انجام داده و کار را نیمه تمام باقی گذاشته اند باید بدانند که در صورت عدم اجرای طرح در زمان تعیین شده، پروژه به سرمایه گذار جدید واگذار شده و هزینه های انجام شده نیز به سرمایه گذار اول پرداخت خواهد شد.

فدائی گفت: در مورد پیمانکارانی که از دولت مطالبه دارند و مالیات بدهکار هستند باید تهاتر انجام شود و به هیچ وجه کوتاهی دراین زمینه را نمی پذیریم.

وی اظهارداشت: در جلسات بعدی شورای برنامه ریزی و توسعه از مدیران انتظار می رود که درباره استفاده از تهاتر برای پرداخت به پیمانکاران و نیز پروژه های آماده واگذاری به بخش خصوصی آمادگی لازم را برای گزارش دهی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه خیلی بد است که امکانات وجود داشته باشد اما از آنها استفاده نشود، گفت: در کشور منابع لازم برای حل بیشتر مشکلات وجود دارد اما در مواردی از این ظرفیت های مالی استفاده نمی شود.

وی بر استفاده صحیح از منابع آبی نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید مشوق ها و آموزش هایی به کشاورزان برای استفاده صحیح از منابع آبی ارائه شود تا از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

سرپرست استانداری کرمان با اشاره به اینکه یکی از هنرهای مدیریت، اولویت بندی پروژه ها است، عنوان کرد: برای حل مشکلات باید پیگیری های کشوری از سوی مدیران انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از جمله ویژگی های مدیر موفق جدی بودن و وقت گذاشتن است و مدیران باید با اولویت بندی پروژه ها، منابع را به پروژه هایی اختصاص دهند که از اولویت بالاتری برخوردار هستند.

وی اظهارداشت: هیچ مدیری با حفظ محیط زیست مخالف نیست و هیچکس نمی خواهد خدای ناکرده خلاف تاکیدات مقام مغظم رهبری عمل کند و در این رابطه تاکید داریم که توسعه باید با حفظ محیط زیست انجام شود.

وی تاکید کرد: محیط زیست باید با کارهای علمی و پژوهشی زمینه توسعه با حفظ محیط زیست را محقق سازد.

وی بر حضور مدیران در جلسات تاکید کرد و گفت: مدیران باید عدم حضور خود در جلسات و از جمله شورای برنامه ریزی و توسعه را به صورت کتبی به این شورا اعلام کنند که در صورت نرسیدن تعداد به حد نصاب، برگزاری جلسه به زمان دیگری موکول شود.

سرپرست استانداری کرمان گفت: عدم حضور مدیران در جلسات به معنای معطل کردن کار مردم و به معنای تخلف است، که پذیرفتنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: مبادله موافقت نامه های طرح های عمرانی نیز باید تا 15 مرداد انجام شود و سازمان مدیریت با قاطعیت این موضوع را پیگیری کند.

وی درباره روند صدور مجوزها، استعلام ها و واگذاری زمین، گفت: از بهمن ماه گذشته صدور مجوزها و واگذاری زمین طی دو هفته انجام می شود و پس از تحقق پنجره واحد، تعلل در سرمایه گذار را به دلیل تاخیر در صدور مجوزها، پاسخ استعلامات و واگذاری زمین نمی پذیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز