سرپرست استانداری کرمان:

ارائه آمار متناقض از اشتغال کمکی به ایجاد اشتغال مفید و پایدار نخواهد کرد

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۰۹:۵۶:۱۲
کد خبر: ۷۳۲۲۴۴
ارائه آمار متناقض از اشتغال کمکی به ایجاد اشتغال مفید و پایدار نخواهد کرد
سرپرست استانداری کرمان گفت: طرح کارورزی و مهارت آموزی به افراد جویای کار و نیز فارغ التحصیلان دانشگاهی بایستی مورد توجه تمامی دستگاه های اجرایی استان و نیز مراکز خدماتی و صنعتی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در هشتمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سال 97 افزود: در ارتباط با شغل بایستی دیدگاه ما از ارائه آمار و ارقام، به سمت ایجاد شغل مفید، مثبت و پایدار تغییر یابد.

وی با اشاره به تناقضات در مورد آمار ایجاد اشتغال در استان گفت: در ارتباط با میزان اشتغال ایجاد شده در سال 96 در استان دارای سه آمار متفاوت از سوی سازمان تأمین اجتماعی، سامانه رصد و مرکز آمار ایران هستیم که ارزیابی میزان دقیق شغل پایدار ایجاد شده در سال گذشته در سطح استان را با مشکل مواجه می کند.

فدائی با اشاره به نقش دستگاه های اجرایی و بانک ها در ایجاد اشتغال اظهار داشت: دستگا های اجرایی بایستی با همکاری بانک ها و استفاده از تسهیلات ارائه شده و نیز بهره گیری از منابع مالی عمرانی خود در بودجه، با فعال کردن پروژه های عمرانی به ایجاد اشتغال کمک کنند.

سرپرست استانداری کرمان گفت: کارآموزی و مهارت آموزی به افراد جویای کار و نیز فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از طرح های مهمی است که متأسفانه در سطح استان توجه چندانی از جانب دستگاه های اجرایی ونیز مراکز خدماتی و صنعتی به آن نشده است و آمار یک هزار و 628 نفری استفاده کننده از طرح کارآموزی در استان، نشان از ضعف دستگاه های مختلف در این رابطه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز