رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان عنوان کرد:

کسب رتبه نخست در سال ۹۶ براساس ارزیابی سازمان برنامه بودجه کشور توسط استان کرمان/سالانه ۳۵ هزار نفر متقاضی کار به جمعیت استان اضافه می‌شود/۳۶ درصد بودجه استان به پیامدهای خشکسالی اختصاص یافته است

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۱۶:۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۳۵۳۱۷
کسب رتبه نخست در سال ۹۶ براساس ارزیابی سازمان برنامه بودجه کشور توسط استان کرمان/سالانه ۳۵ هزار نفر متقاضی کار به جمعیت استان اضافه می‌شود/۳۶ درصد بودجه استان به پیامدهای خشکسالی اختصاص یافته است
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، توانست رتبه نخست در سال 96 براساس ارزیابی سازمان برنامه بودجه کشور را کسب کند، البته در سال 95 استان کرمان رتبه سوم را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ جعفر رودری در نشست خبری با بیان اینکه بر اساس آسیب‌شناسی که امروز انجام می‌شود در تحقق اهداف برنامه‌ای موفق نبودیم که به عدم مشارکت مردم برمی‌گردد اظهارداشت: اگر پایه مشارکت ما اعتماد باشد ریشه آن براساس شناخت است و به‌همین دلیل باید اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف انجام شود.

وی اعتماد متقابل بین دولت، ملت و بخش خصوصی از ارکان مشارکت برشمرد و عنوان کرد: ریشه اعتماد، شناخت است لذا باید شناخت درستی از برنامه‌ها وجود داشته باشد و باید برنامه‌ها را به درستی معرفی و اطلاع‌رسانی کنیم که در این راستا باید اطلاع رسانی و تبادل اطلاع در جامعه به شکل مطلوبی ایجاد شود و در این مقطع خاص و حساس بسیاری از نابسامانی های اقتصادی که در جامعه وجود دارد، حرکت‌های انتزاعی در اقتصاد نیستند بلکه یک اتفاق غیر واقعی در اقتصاد بوده که برگرفته از جو روانی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به جهت‌گیری‌های بودجه سال‌جاری اظهار کرد: برنامه بودجه‌ای یک برنامه کوتاه مدت یک ساله است.

وی اعتبار اختصاص یافته برای تسویه اسناد خزانه را 2 هزار میلیارد تومان که برای تهاتر بدهی‌های دولت با اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام کرد و گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های دیگر استان است همچنین 36 درصد بودجه استان که حدود 460 میلیارد تومان است به مسایل آب، کشاورزی و بخش‌هایی که از خشکسالی تاثیر می گیرند، تخصیص یافته است.

این مقام مسئول به اولویت‌بندی دستگاه‌ها به لحاظ تخصیص اعتبار اشاره و مطرح کرد: اداره آب و فاضلاب روستایی با 12.5 درصد بودجه (حدود 127 میلیارد تومان)، آب فاضلاب شهری با 10 درصد (بیش از 100 میلیارد تومان) و اداره کل راه و شهرسازی؛ بیشترین میزان از لحاظ تخصیص اعتبار از بودجه استان را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان سال 96 را به لحاظ تخصیص بودجه‌ای، سال خوبی عنوان کرد و گفت: در 4 ماهه اول سال گذشته، 298 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته بودیم که در مدت مشابه سال جاری این رقم تخصیص به 467.6  میلیارد تومان تخصیص افزایش یافته که رشد 57 درصدی را نشان می‌دهد.

وی از کسب رتبه نخست استان کرمان در سال 96 براساس ارزیابی سازمان برنامه بودجه کشور در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: استان کرمان در سال 95 استان کرمان رتبه سوم را کسب کرد.

رودری با اذعان براینکه با نام اقتصادمقاومتی و ذیل چتر اقتصادمقاومتی، اقدامات معتبر و ثمربخشی در قالب پروژه‌های مصوب استان، مورد تصویب و به اجرا گزارده شده، عنوان کرد: قطعا برخی از پروژه‌ها در قالب اقدامات جاری قابلیت انجام داشت اما با قاطعیت باید دانست طرح و تصویب آنها در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان موجب تحرک و شتاب بیشتری در اجرا می‌شد.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در تشریح کسب رتبه برتر استان کرمان در اجرای اقتصاد مقاومتی در سال 96 اظهار کرد: استان کرمان در سال گذشته در حوزه محتوا با کسب 60 امتیاز، در حوزه پروژه‌های برجسته تحت عنوان پروژه‌های ویژه و خاص با تبیین 110 پروژه معادل 26 درصد کل پروژه‌ها و در بحثگزارش دهی، اجرا و سازماندهی این برنامه ها؛ توانست براساس ارزیابی‌های مرحله دوم عملکرد سال 96 استان‌ها در خصوص اقتصاد مقاومتی؛ با کسب 99 امتیاز رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ادامه داد: در ستاد مقاومتی استان کرمان ابتدا پروژه های که نقش پیشران در منطقه و پویایی استان را ایفا کند، تعریف شد که در این راستا 164 پروژه اولیه بررسی و به کمیته‌های ذیربط ارجاع داده شده‌ که در این هفته این پروژه‌ها نهایی خواهند شدکه با توجه به برش ملی به 250 پروژه مهم در سطح استان خواهیم داشت.

وی با بیان این مطلب که مشارکت بخش غیردولتی باید در برنامه ها دیده شوند، اظهار کرد: با رویکرد مردمی کردن اقتصادمقاومتی برنامه‌ها را تبیین می‌کنیم.

رودری ادامه داد: شناسایی و آسیب‌شناسی که از سال گذشته داشته‌ایم باید مدنظر داشت که همه برنامه‌ها را نمی توان در قالب پروژه‌ای تدوین کنیم لذا آنها را در قالب برنامه و طرح تدوین می‌کنیم که تاکنون 15 برنامه مصوب شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: سازمان صنعت و معدن استان عارضه یابی و آسیب شناسی بنگاه‌های اقتصادی را دارد تا در کارگروه‌ها استانی تصمیم‌گیری برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی انجام شود.

وی با بیان این مطلب که برنامه اجرایی کشت مبتنی بر اصلاح الگوی کشت بهینه و طراحی مدل مشارکت اجتماعی در دستور کار سازمان و استانداری کرمان قرار گرفته است، تصریح کرد: اشتغال یکی از دغدغه‌های مهم کشور و استان است که حدود 100 هزار نفر بیکار در استان داریم و هر ساله 35 هزار نفر به این آمار اضافه می‌شود که ما باید سالانه 40 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کنیم لذا باید نگاه دانشگاه‌ها و فرهنگ خانوار به سمتی برود که دیگر جویای شغل در دستگاه‌های دولتی نباشند.

رودری عنوان کرد: برای رفع مشکل بیکاری تبصره 18 و اشتغال روستایی از سال گذشته کلید خورد، 65 هزار و 400 میلیارد تومان برای تامین مالی این کار در کشور در سال جاری دیده شده است که 124 میلیارد تومان آن سهم استان کرمان است.

وی توسعه مناطق از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و ادامه داد: برای محرومیت‌زدایی طرح توسعه پایدار روستایی در دستور کار قرار گرفت که در سال گذشته 359 روستا در 8 منظومه در استان کرمان انتخاب شدند و در سال‌جاری نیز 462 روستا به آن اضافه خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به طرح بهره وری و مدیریت سبز خاطر نشان کرد: 2.8 درصد تحقق بهره وری در نظر گرفته‌ایم و سالانه باید حدود یک هزار و 200 تا یک هزار و 300 میلیارد تومان درآمد از محل تحقق بهره‌وری کسب کنیم، گفتنی است که در این بخش نیاز به سرمایه گذاری جدید نداریم.

وی اظهار کرد: واگذاری طرح های عمرانی به بخش های غیر دولتی، گفتمان سازی اقتصادمقاومتی، سازگاری استان کرمان با کم آبی، کاهش آسیب های اجتماعی، توسعه اقتصاد دانش بنیان از دیگر برنامه‌ها می‌باشند.

رودری گفت: 170 پروژه نیمه‌تمام در استان احصاء شده که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تمام برنامه‌ریزی‌های ما تحت تاثیر بحران کم‌آبی در استان قرار گرفته که مطالعات جدید در حال انجام است افزود: تمرکزگرایی همواره از مشکلاتی بوده که استان‌ها درگیر آن بوده‌اند اما می‌توانیم در سطحی وارد شویم که در چارچوب نظام برنامه‌ریزی کشور باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز