قتل یک مرد در سایه طلاق عاطفی

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۱۳:۲۸:۱۰
کد خبر: ۷۳۵۶۱۵
قتل یک مرد در سایه طلاق عاطفی
بازپرس ویژه قتل نیز گفت: متاسفانه ازدواج های تحمیلی بخصوص در بین زنان سبب بروز آسیب هایی به اجتماع می شود که خانواده ها باید بیشتر به این مسئله توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ قاضی علیدادی سلیمانی به آسیب هایی که زنان را تهدید می کند اشاره و عنوان کرد: در سال‌های اخیر جرایمی که مردانه تلقی می شدند گریبان گیر زنان جامعه ما شده است.

وی به علت های فردی و اجتماعی که سبب بروز چنین آسیب هایی در جامعه می شود اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش مصرف مواد مخدر، کمرنگ شدن نقش بازدارندگی دستگاه های اجرایی ، تکنولوژی در ساخت مواد افیونی (تریاکی و بنگی ) برای گروه های سنی مختلف از جمله مهم ترین مواردی است که سبب بروز ناهنجاری ها در اجتماع می شود.

بازپرس ویژه قتل با اشاره به اینکه نابرابری های اقتصادی و دگرگونی در ارزش های فرهنگی و اجتماعی از دیگر عوامل بروز ناهنجاری های اجتماعی است ، افزود : با توجه به اینکه زنان بیشتر در معرض محرومیت های اقتصادی و اجتماعی هستند در نتیجه آسیب ها زنان را بیشتر تهدید می کند.

علیدادی سلیمانی با اعلام اینکه کمرنگ شدن ارزش های اعتقادی و دینی این آسیب ها را تشدید می کند گفت: دین نقش موثری در جامعه دارد و می تواند با ایجاد عامل درونی در فرد حتی تصور رسیدن به جرم را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد : یکی از آسیب هایی که ممکن است در جامعه گریبان گیر زنان شود عدم تکریم زن در خانواده و جامعه است و اکثر پرونده ها به دلیل عدم توجه به این مسئله و خلا عاطفی زنان است.

علیدادی سلیمانی افزود : متاسفانه فضای مجازی در جامعه ما به جای این که یک فرصت باشد تبدیل به آسیب اجتماعی شده است و اگر سواد رسانه ای بالا نرود می تواند زندگی افراد را تحت شعاع قرار دهد ودر بین زنان خیلی از وظایف همسرداری و مادری نادیده گرفته شود.

بازپرس ویژه قتل به ازدواج های تحمیلی در بین زنان اشاره کرد و خاطرنشان کرد : باید آگاهی خانواده ها نسبت به حقوق فرزندان افزایش یابد و به آنان حق گزینش و انتخاب همسر داده شود زیرا بی توجهی به این موضوع در بین خانم ها سبب افزایش مشکلات فرهنگی و اجتماعی ، سست شدن بنیان خانواده ، طلاق و فرار از منزل می شود.

علیدادی سلیمانی با اعلام اینکه طلاق در بعضی موارد می تواند واجب باشد و جامعه را از آسیب و گناه در امان نگه دارد تصریح کرد: بعضی از اختلافات زناشویی سطحی و قابل حل است اما در بعضی موارد زیربنای فکری و شخصیتی زوجین به هم نمی خورد و فرزندان هم بیشتر در معرض خطر و آسیب قرار می گیرند و در این صورت طلاق می تواند راه نجات افراد و کاهش آسیب های اجتماعی شود.

وی افزود: باید در بحث آموزش و دانش افزایی خانواده ها و والدین نسبت به روحیات جوانان، استقلال طلبی و گزینش همسر بیشتر کار شود.

بازپرس ویژه قتل گفت : نفقه زن برعهده مرد است اما بعضی از زنان مجبور می شوند هزینه زندگی را برعهده بگیرند و کار کنند و این مسئله سبب می شود روحیه خشنی پیدا کنند و شرایط جامعه آنان را به راه های نامناسبی بکشاند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز