مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

۳۴ درصد از مراکز آموزشی استان کرمان نیازمند مقاوم سازی است

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۷:۵۷:۱۵
کد خبر: ۷۳۶۲۶۳
۳۴ درصد از مراکز آموزشی استان کرمان نیازمند مقاوم سازی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به پروژه های نیمه تمام در آموزش و پرورش استان، گفت: 34 درصد از مراکز آموزشی این استان نیاز به مقاوم سازی دارد.
 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب در نشست شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری کرمان با اشاره به پراکندگی مناطق مختلف کرمان و وجود مناطق کمتر توسعه یافته استان، افزود: 270 مدرسه در مناطق روستایی و سخت گذر استان کرمان وجود دارد.

وی با بیان این که کرمان داری 32 منطقه آموزشی است، اظهار داشت: فرهنگ غنی مدرسه سازی در دیار کریمان باید در دستور کار همه افرادی که تمکن مالی دارد قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان، گفت: این استان دارای 620 هزار دانش آموز در قالب بیش از هفت هزار آموزشگاه و 43 هزار فرهنگی است.

وی تصریح کرد: سال گذشته اعتبارات تخصیص یافته ملی و استانی در آموزش و پرورش کرمان کمتر از میانگین کشوری بود و نتوانستیم کارگاه های آموزشی به ویژه هنرستان ها را بروز کنیم.

اسکندری نسب با بیان این که استان کرمان کمترین سرانه فضا آموزشی و بیشترین مراکز شبانه روزی را دارد ادامه داد: 33 هزار دانش آموز اتباع بیگانه در این استان به ویژه در شهرهای پرجمعیت وجود دارد که آموزش و پرورش را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان این که معلمان استان کرمان با وجود همه مشکلات کار تعلیم و تربیت را تاکنون به خوبی انجام داده اند خاطر نشان کرد: این مهم سبب کاهش نرخ بی سوادی در سرشماری سال 95 و نرخ جذب و بهبود پایه اول ابتدایی نزدیک به میانگین کشوری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از پوشش صد درصدی پژوهش سراها در همه مناطق استان خبر داد و گفت: در سال های اخیر حضور خیران مدرسه ساز رشد قابل توجهی داشته که در 26 نقطه استان پروژه مدرسه سازی از محل کمک های خیران انجام شده است.

وی با بیان این که پراکندگی و وسعت استان و همچنین زلزله‌خیز بودن آن مشکلات زیادی ایجاد کرده است، گفت: 14 منطقه کمتر توسعه‌یافته و محروم در استان داریم که حدود یک سوم دانش‌آموزان در این مناطق هستند.

اسکندری‌نسب با اشاره به این که حدود 270 هزار دانش‌آموز ما در مناطق روستایی صعب‌العبور و محروم درس می‌خوانند، افزود: با کمبود شدید فضای آموزشی در استان کرمان روبه‌رو هستیم.

وی با بیان این که حدود 34 درصد مدارس استان نیاز به تخریب و بازسازی دارند، بیان کرد: بیشترین مدارس شبانه‌روزی کشور در استان کرمان هستند.

وی با بیان این که اولین هنرستان کارآفرینی کشور در استان کرمان راه‌اندازی شده است، افزود: در 26 منطقه آموزشی مجمع خیران مدرسه‌ساز راه‌اندازی کردیم و خیران مشارکت خوبی در استان کرمان دارند.

اسکندری‌نسب با اشاره به این که حدود 300 باب مغازه از فضاهای غیرقابل استفاده در استان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: برای توسعه آموزش و پرورش نیازمند همکاری و مشارکت عمومی هستیم و امیدواریم با حضور خیران پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش به اتمام برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز