سرپرست استانداری کرمان:

دلیلی ندارد که فضای نقد و نقدپذیری در جامعه، فضایی رعب آلود و وحشت آور باشد

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۷:۰۵:۴۱
کد خبر: ۷۴۱۳۹۷
دلیلی ندارد که فضای نقد و نقدپذیری در جامعه، فضایی رعب آلود و وحشت آور باشد
سرپرست استانداری کرمان بر ضرورت و لزوم پاسخگو بودن مسئولین نسبت به جامعه، مردم و اصحاب رسانه تاکید و تصریح کرد: دلیلی ندارد که فضای نقد و نقدپذیری در جامعه، فضایی رعب آلود و وحشت آور باشد

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در گردهمائی اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اشاره به نقش دو طرفه بین مسئولین دولتی با رسانه ها، افزود: به نوعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان احساس شرمندگی توام با قدردانی دارم.

وی با تاکید براینکه به دنبال فرصتی بودم تا این همه علاقه و پایداری اصحاب رسانه و مطبوعات استان را ارج نهم، یادآورشد: در مدت مسئولیتم در جایگاه سرپرست استانداری کرمان، تصور نمی کردم مطبوعات این قدر با علاقه و تحمل زحمات در سفرها و جلسات حضور فعالانه داشته باشند و گاهی شرمنده می شوم که جلسات قدری طولانی و فشرده برگزار می شود و اصحاب رسانه با صبوری تا به انتهای جلسه می نشینند و نسبت به پوشش خبری آن اقدام می کنند.

سرپرست استانداری کرمان بر ضرورت و لزوم پاسخگو بودن مسئولین نسبت به جامعه، مردم و اصحاب رسانه تاکید و تصریح کرد: به جد به این موضوع اعتقاد دارم زیرا جامعه از ما پاسخگو بودن را طلب می کند.

فدائی گفت: اینکه دولتی خود را دولت خدمتگزار بداند، هنری نیست، بلکه مهم این است که دولت خودش را دولت پاسخگو بداند و دلیلی وجود ندارد که مسئولین دولتی از پاسخگو بودن فرار کنند، اگر هم در این دنیا پاسخگو نباشند، به ناچار باید در دنیای دیگری پاسخگو باشند.

وی با تاکید براینکه به پاسخگویی اعتقاد دارم و در مسئولیت هایی که داشته ام، همواره آمادگی داشته ام که به سوالات جامعه جواب دهم، افزود: اگر قرار باشد در جایگاه استانداری کرمان انجام وظیفه نمایم، مجموعه دولت در استان باید پاسخگو باشد و اگر احساس کنم مدیری پاسخگو نیست قطعا وظیفه می دانم که برخورد کرده و فضا را برای پاسخگویی فراهم کنم.

سرپرست استانداری کرمان در ادامه بر لزوم ایجاد فضایی برای نقدپذیری و انتقاد در جامعه تاکید کرد و یادآورشد: ما باید از نقد منصفانه و عالمانه همراه با ارائه راهکار استقبال کنیم و این نکته در حدیث "المومن مرآه المومن" آمده است که مومن آینه مومن است، یقینا این حدیث می تواند بهترین تفاهم نامه بین ما و اصحاب رسانه برای ایجاد فضای نقد و نقدپذیری باشد.

فدائی با تاکید براینکه دلیلی ندارد که فضای نقد و نقدپذیری در جامعه، فضایی رعب آلود و وحشت آور باشد، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات باید پیش از انعکاس مطلبی در جامعه به صحت آن اطمینان داشته باشند و این دستور اکید قرآن است که تا به جایی که به چیزی علم و آگاهی نداشته باشیم، نباید آن را بیان کنیم و براستی وظیفه رسانه ها از این منظر خطیر است.

وی تصریح کرد: در یکی از آیات قرآن خداوند قریب به این مضمون به پیامبر می فرماید: "به مردم در مورد زیان بارترین اعمال بگو، اینکه برخی در دنیا در حال انجام کارهایی اشتباه هستند در حالیکه فکر می کنند دارند کارهای خوب انجام می دهند" لذا همه ما مسئولین، مردم و رسانه ها باید مواظب باشیم که اینگونه نباشد که کارهای نادرستی انجام دهیم و فکر کنیم که کارمان درست است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز