سرپرست استانداری کرمان:

باید حجم آب مصرفی در بخش کشاورزی کنترل شده و طبق پروانه، آب برداشت شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۶ - ۱۵:۲۱:۴۱
کد خبر: ۷۴۱۹۱۶
باید حجم آب مصرفی در بخش کشاورزی کنترل شده و طبق پروانه، آب برداشت شود
سرپرست استانداری کرمان با انتقاد از اینکه در نصب کنتورهای حجمی اراده جدی وجود ندارد در حالیکه قانون، اعتبار و دستورالعمل برای اجرای این طرح وجود دارد و فقط باید توسط مجری اجرا شود، گفت: باید حجم آب مصرفی در بخش کشاورزی کنترل شده و طبق پروانه، آب برداشت شود

 

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در سی و پنجمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی نقش بهره وری در بخش کشاورزی با انتقاد از عدم تجهیز کلیه چاه های آب استان به کنتورهای حجمی، افزود: از مجموع ۳۴ هزار حلقه چاه کشاورزی در استان فقط ۴ هزار مورد به کنتور حجمی مجهز شده است که تعدادی از آنها هم خراب و غیرقابل استفاده هستند.

وی با تاکید براینکه طی یک برنامه مشخص باید کلیه چاه های آب به کنتور حجمی مجهز شده و مصرف آب در سطح استان در حوزه کشاورزی کنترل شود، یادآورشد: آنگونه که مشخص است در نصب کنتورهای حجمی اراده جدی وجود ندارد در حالیکه قانون، اعتبار و دستورالعمل برای اجرای این طرح وجود دارد و فقط باید اجرا شود.

سرپرست استانداری کرمان با تاکید بر لزوم تدوین نقشه اراضی کشاورزی در شهرستان جیرفت و مشخص شدن کاشت محصولات کشاورزی در هر منطقه تا مهرماه سال جاری، تصریح کرد: باید حجم آب مصرفی در بخش کشاورزی کنترل شده و طبق پروانه، آب برداشت شود.

فدائی گفت: یکی از مصوبات این جلسه، تجهیز چاه های مجاز به کنتور حجمی است که باید در بازه زمانی مشخص، تعداد نصب شده این کنتورها توسط سازمان های ذیربط در استان اعلام شود.

وی همچنین بر لزوم استفاده مناسب از منابع مالی در اجرای سیستم آبیاری نوین و ترویج این اقدام در بین کشاورزان تاکید کرد و افزود: طی نشستی با وزیر جهاد کشاورزی اعلام شد، برای کشت گلخانه ای در باغات موجود، به مجوز محیط زیست، آب و زمین نیاز نیست و جهاد کشاورزی موظف به صدور مجوز لازم می باشد.

سرپرست استانداری کرمان یادآورشد: در جلسات آینده شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی، اتاق بازرگانی باید گزارش مصوبات جلسات قبل را ارائه دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز