سرپرست استانداری کرمان:

امنیت شرط لازم زندگی، توسعه و سرمایه گذاری/همکاری مردم و مسئولان زمینه تأمین امنیت و توسعه در جنوب استان است

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۲۰:۵۰:۳۲
کد خبر: ۷۵۲۹۱۶
امنیت شرط لازم زندگی، توسعه و سرمایه گذاری/همکاری مردم و مسئولان زمینه تأمین امنیت و توسعه در جنوب استان است
سرپرست استانداری کرمان گفت: تأمین امنیت و عدالت پایدار با توسعه، سرمایه گذاری و اشتغال ارتباط مستقیمی دارد که رسیدن به این هدف نیازمند همکاری مسئولین و مردم است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در دومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان در سینما شوباد کهنوج، افزود: یکی از شرط های لازم برای زندگی، توسعه و سرمایه گذاری وجود امنیت پایدار است و امیدواریم که با همکاری مردم، سران طوایف و مسئولین زمینه چنین هدفی فراهم شود.

وی اظهار داشت: توسعه و امنیت ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارد که برای توسعه و حل مشکلات منطقه نیازمند ارتقاء شاخص های توسعه در جنوب و شرق استان هستیم و متأسفانه شاخص های توسعه در منطقه جنوب استان نسبت به متوسط استانی و کشوری پائین است.

فدائی با اشاره به لزوم همکاری و مشارکت فشرده مردم، مسئولین و دولت در حل مشکلات توسعه به عنوان زمینه ایجاد امنیت پایدار، خاطر نشان کرد: وظیفه دولت برای توسعه، فراهم کردن زیربناها است که در برخی از بخش ها در منطقه جنوب و شرق استان مثل راه سازی این امکانات فراهم شده است و هم اکنون 75 درصد راه های روستایی آسفالت شده است و در راه های اصلی نیز مشکلی نداریم.

سرپرست استانداری کرمان گفت: در بخش برق در منطقه و کل استان با اضافه تولید 250 مگاوات، مشکلی نداریم و فاز دوم نیروگاه کهنوج نیز در حال احداث است. در بخش تأمین آب و گاز دچار کمبوداتی هستیم که امیدواریم با تأمین بودجه و اعتبار مشکلات حل شود.

فدائی با اشاره به نقش دولت و مردم در سرمایه گذاری افزود: در بخش سرمایه گذاری که باعث توسعه و افزایش درآمد سرانه می شود نیازمند مشارکت های مردمی هستیم و امیدواریم با کارآفرینی و سرمایه گذاری های مردمی این مشکلات حل شود.

وی اظهار داشت: دولت برای افزایش سرمایه گذاری در منطقه با صدور مجوزها و تأمین منابع مالی با ارائه تسهیلات بانکی اقدامات لازم را انجام می دهد و هم اکنون نیز پروژه های بزرگی در منطقه جنوب و شرق در حال احداث است که پروژه تیتانیوم تا پایان سال 1398 به اتمام خواهد رسید.

فدائی گفت: ما مصمم به حل مشکلات مردم در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال هستیم ولی گاهی اوقات مردم همکاری نمی کنند که در بحث تسهیلات روستایی در مناطق جنوبی، 58 طرح از میان 63 طرح معرفی شده در نهایت به بانک ها معرفی شدند که بسیار کم است و نشان می دهد مردم پای کار نیستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز