مدیرکل آموزش و پرورش استان:

تمامی اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس استان کرمان صورت گرفته است

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۵:۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۵۵۵۱۹
تمامی اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس استان کرمان صورت گرفته است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمامی تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی۹۸_۹۷ صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب در نشست کاری با مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی تمامی تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس سراسر استان کرمان صورت گرفته است.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه هیچ کلاسی در سطح استان کرمان در روز اول مهر بدون معلم نداریم افزود: در سال تحصیلی جدید ۶۰۲ هزار دانش‌آموز در ۲۹ هزار کلاس درس و ۷۴۰۰ مدرسه در استان کرمان مشغول به تحصیل خواهند شد و پیش‌بینی افزایش ۴ درصدی جمعیت دانش‌آموزی در استان را داریم.

وی با اشاره به افزایش ثبت نام دانش آموزان از مدارس غیردولتی به سوی مدارس دولتی در سال تحصیلی جاری گفت: بیش از ۱۶ درصد مدارس دولتی در استان کرمان تخریبی هستند و ۱۸ درصد این مدارس نیاز به مقاوم سازی دارند.

اسکندری نسب  با بیان اینکه استان کرمان اولین دروازه ورودی اتباع کشور افغانستان به کشور است افزود: قریب ۳۰ هزار دانش آموزان اتباع افغانی در دوره های مختلف تحصیلی در سال تحصیلی گذشته در استان کرمان مشغول به تحصیل بوده اند که در سال تحصیلی جاری پیش‌بینی می‌شود حدود ۳ الی ۴ هزار نفر دانش آموز اتباع افزایش داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شهرستان های رفسنجان، نواحی یک و دو کرمان، سیرجان، زرند، بردسیر و مناطق آموزشی چترود و ماهان به ترتیب بیشترین آمار اتباع خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی به کمبود فضای آموزشی و کمبود تجهیزات در استان اشاره کرد و افزود: استان کرمان جزو استان‌های است که دارای بیشترین جمعیت دانش آموز شبانه روزی را دارد و تامین سرانه غذای دانش‌آموزان دارای بیتوته کامل در مدارس شبانه روزی از جمله مشکلات بزرگ آموزش و پرورش استان در سال‌های اخیر بوده است.

احمد اسکندری نسب تصریح کرد: یکی از اهداف سند تحول این است که مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت مورد توجه واقع شود و شاید آنچه که به عنوان کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت دنبال آن بوده ایم، در راس مدرسه بوده و باید تلاش کنیم این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش پوشش تحصیلی را در استان کرمان در سال های اخیر داشته‌ایم و درصد باسوادی ما رو به رشد بوده و تقویت مراکز محلی یکی دیگر از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در استان کرمان بیش از ۴۰۰ کلاس درس و ۱۲۰ فضای کارگاهی کمبود داریم که باید برای رفع این کمبود بخش خصوصی و همه دستگاهها و به خصوص نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به کمک آموزش و پرورش بیایند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز