مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد:

اجرای ۱۵ هزارکیلومتر خط گاز در استان کرمان

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۹:۵۳:۳۰
کد خبر: ۷۵۵۷۸۴
اجرای ۱۵ هزارکیلومتر خط گاز در استان کرمان
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: تاکنون ۱۵ هزار کیلومتر گازرسانی به مناطق مختلف استان انجام شده و قریب به ۱۰ هزار کیلومتر دیگر باید کار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ منوچهر فلاح در این خصوص اظهار داشت: ۸۵ درصد جمعیت شهری و ۳۸ درصد جمعیت روستایی استان کرمان در حال حاضر گاز دارند و در مجموع ۶۶ درصد استان گازرسانی شده که با سرانه کشور خیلی فاصله دارد.
وی گفت: در سال گذشته در استان کرمان حجم گاز فروش رفته ۱۸ درصد خانگی، تجاری، ۳۳ درصد صنعت و ۴۹ درصد در بخش نیروگاهی مصرف شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان جزو استان‌های اول کشور در مصرف گاز است، افزود: در حال حاضر ۱۴ شهرستان استان گاز دارند، ۷ شهرستان در دست اجرا و شهرستان‌های ریگان و منوجان در دست طراحی است.
فلاح با بیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت شهری و ۳۸ درصد جمعیت روستایی استان کرمان در حال حاضر گاز دارند و در مجموع ۶۶ درصد استان گازرسانی شده که با سرانه کشور خیلی فاصله دارد بیان کرد: ۹۷ درصد جمعیت شهری و ۷۵ درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز برخوردار هستند که قریب به ۹۰ درصد جمعیت کل کشور را شامل می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه باید کار جهادی برای گازرسانی به استان صورت بگیرد، بیان کرد: از ۷۱ شهر استان ۵۰ شهر گاز دارد و ۴ شهر طی یک ماه آینده پیمانکار آن‌ها انتخاب می‌شود و ۵ شهر در مرحله طراحی است. وی افزود: ۹۳۹ روستای استان کرمان تاکنون گازدار شده اند و ۱۶۰۰ روستا فاقد گاز است که برای ۲۸۴ مورد پیمانکار گرفته شده و ۱۲۶ مورد در مرحله انتخاب پیمانکار است. فلاح با بیان اینکه حجم عملیات در حال اجرا از حجم عملیات گازرسانی به یک استان بزرگ‌تر است، گفت: برای تکمیل پروژه‌ها و اجرای پروژه‌های گازرسانی فرمانداران باید قوی پای کار بیایند.
وی با اشاره به گازرسانی به واحد‌های صنعتی، گفت: در حال حاضر ۱۴۴ میلیون لیتر فرآورده سوخت مایع در استان کرمان مصرف می‌شود که باید به سرعت کاهش داده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز