سیاوشی خبر داد:

نصب نماد گلیم شیرکی پیچ سیرجان درهفت باغ علوی

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۴:۰۴:۵۶
کد خبر: ۷۵۸۴۳۸
نصب نماد گلیم شیرکی پیچ سیرجان درهفت باغ علوی
مدیر عامل شرکت عمران علوی ماهان کرمان گفت : با توجه به ثبت جهانی گلیم شیرکی پیچ سیرجان در یونسکو ، نماد این میراث ماندگار در محور گردشگری ملی هفت باغ علوی نصب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی سیاوشی در این خصوص افزود : در این نماد ، صدها قطعه کاشیِ شکسته با دست در کنار یکدیگر قرارگرفته و با ارتفاع هفت و عرض شش متر بر روی دیواری با طرح سنتی از معماری کرمان در کنارِ مسیر ماهان به کرمانِ محور گردشگری ملی هفت باغ علوی نصب شده است.

وی گفت : این دیوار با ارتفاع پنج و نیم و عرض دوازده متر به وسیله ی کاهگل ، تاج خشتی و ابزار گچی تزیین و نورپردازی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران علوی ماهان کرمان خاطرنشان کرد : طراحی و اجرای کاشی را مهندس نجمه اسفندیار پور و طراحی و اجرای دیوار را مهندس بهنام ملکی عهده دار بوده اند.

سیاوشی با گرامیداشت روز جهانی جهانگردی ، حمایت از صنایع دستی را در رونق گردشگری موثر دانست و یادآور شد : پیش از این و در راستای معرفی صنایع دستی استان کرمان دو نماد دار قالی دستباف کرمان و پته ی کرمان در محور گردشگری ملی هفت باغ علوی نصب شده است.

هفت باغ علوی محور گردشگری مصفا و برخوردار از فضای سبز ، نمادهای زیبا و مجموعه های متنوع پذیرایی ، تفریحی ، گردشگری و ورزشی است که دو شهر تاریخی و زیبای کرمان و ماهان را به یکدیگر متصل و فرصت مناسبی را ایجاد کرده است تا صنایع دستی ارزشمند استان کرمان معرفی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز