معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان عنوان کرد:

افزایش ۵۰ درصدی عضویت دیده بان پیشگیری در استان کرمان درسال ۹۷

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۰:۲۹:۳۰
کد خبر: ۷۶۴۶۵۷
افزایش ۵۰ درصدی عضویت دیده بان پیشگیری در استان کرمان درسال ۹۷
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از افزایش 50 درصدی عضویت دیده بان پیشگیری در استان کرمان درسال 97خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمدباقر اسلامی" در دومین کارگاه آموزشی سامانه سجام در سال 97، اظهار داشت: ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم با استمداد از آحادِ مردمِ ایران، مشتاقانه می کوشد تا با استفاده از ابزارهای علمی، فرهنگی، رسانه ای و شیوه های نوین ارتباطی از طریق ابزارهای فناوری اطلاعات و فضای مجازی حسِ مسئولیتِ اجتماعی مردم را تقویت و مطالبه گری ایشان را در راستای پیشگیری از وقوع جرم به سمتِ نهادها، سازمان ها، موسسات ذیربط هدایت کند.

وی با اشاره به عوامل موثر بر احساس مسئولیت اجتماعی گفت: مطالبه مردمی از دستگاهای عمومی و خصوصی و نظارت بر عملکرد مسئولان و سازمان های ذیربط، جلب اعتماد مردم بوسیله شفافیت عملکرد و دخالت دادن مردم، کاهش تصدی گری دولت، برداشتن محدویت ها و واگذاری امور به مردم و برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیتِ عظیم و پتانسیل بالقوۀ مردم در تمام امور از جمله این عوامل است.

وی ادامه داد: همچنین تلاش برای ایجاد همدلی و هم افزایی و همنوایی در سطح ملی، ایفای نقش در تولید علم با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان برای همه مردم، عدم همکاری با توطئه های علمی و فرهنگی دشمنان و رصدِ تبلیغات هدفمند دشمن و گسترش مشارکت مردم در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... کشور از دیگر عوامل موثر بر احساس مسئولیت اجتماعی محسوب می شوند.

اسلامی با بیان اهداف ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، گفت: تأسیس بزرگترین تشکل مردمی (شبکه اجتماعی) قوه قضائیه با قابلیت نقش‌آفرینی برای آحادِ و اقشارِ جامعه در عرصه‌ها ی مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در راستای پیشگیری از وقوع جرم، جلب مشارکت عامۀ مردم و انسجام بخشیدن به تلاش های مردمی و نهادهای مدنی کشور، برای اصلاح جامعه و تعمیق امنیت و تضمین سلامت اخلاقی، اجتماعی در مقیاس جغرافیای انسانی کشور، با مسئول ساختن غیرمستقیم مردم در تأمین و پایداری امنیت از اهداف این ستاد به شمار می روند.

وی سپس به اصول و سیاست های کلی پیشگیری مردمی نیز اشاره و تصریح کرد: هر الگوی پیشگیری ضرورتاً باید مبتنی بر اصول، ارزش‌ها و منطبق بر بوم‌ شناسی اجتماعی و فرهنگی جامعه بوده و زمینه ساز نقش آفرینی برای تمام آحادِ مردم باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: پیشگیری مردمی الزاما یک موضوع اجتماعی است و در تمامی مراحل علاوه بر مسئولیت آفرینی، واجدِ دوشاخصه اصلی مشارکت و تعامل می باشد.

اسلامی تاکید کرد: یافتن راهکارهای مقابله با جرایم، آسیب‌ها و معضلات جدید اجتماعی با بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی روز بوسیله هسته ها و همچنین پیش بینی حوادث آینده و رصد رویدادهایی که منتهی به وقوع جرم خواهد شد هم از جمله سیاست های کلی پیشگیری مردمی محسوب می شوند.

وی یادآور شد: پیشگیری امری فرابخشی است و همه قوای سه‌ گانه کشور، دستگاه‌ها، نهادها و بخش‌ها در آن مشارکت دارند، اما براساس قانون، مدیریت و راهبری موضوع پیشگیری از وقوع جرم برعهده دستگاه قضایی کشور است.

اسلامی در بخش دیگری ضمن معرفی سایت سامانه جامع اطلاعات مردمی(سجام) به آدرسWWW.SAJAM.ADLIRAN.IR  اظهار داشت: خوشبختانه تعداد اعضای سامانه سجام از 500 نفر به 850 نفر افزایش یافته است و دیگر متقاضیان دیده بان پیشگیری می توانند اطلاعات خود را در چند بخش شامل اطلاعات سجلی، آدرس و تلفن ها، اطلاعات شغلی، اطلاعات تحصیلی و سایر فعالیت ها را در سایت فوق ثبت نمایند.

وی در ادامه به سطح دسترسی کاربران نیز اشاره و بیان کرد: به منظور راهبری با کیفیت و دقیق سامانه، برای تمامی کاربران (استانی و مرکز) سطح دسترسی مختلف براساس مسئولیت اعلام شده، تعریف خواهد شد.

اسلامی خاطرنشان کرد: نوع سطح دسترسی ها براساس نمایشی یا اقدامی خواهد بود به طور مثال برخی کاربران قادر به اعمال تغییرات در اطلاعات خواهند بود و برخی فقط امکان رویت و مشاهده اطلاعات را دارند.

لازم به ذکر است: پست الکترونیک سامانه سجام به آدرس SETADMARDOMI@CHMAIL.IR و SETADMARDOMI@IRAN.IR در اختیار متقاضیان قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز