نرم افزار جامع بانک اطلاعات مجرمان در کل کشور راه اندازی خواهد شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۰:۱۳:۲۸
کد خبر: ۷۷۴۳۰۰
نرم افزار جامع بانک اطلاعات مجرمان در کل کشور راه اندازی خواهد شد
معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت:مرکز آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه در حال تهیه نرم افزارجامع بانک اطلاعات مجرمان است و به زودی در کل کشور راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمید خالقی در نشست مشترک با مدیرکل امنیتی استانداری و جمعی از فرماندهان انتظامی استان اظهار داشت : کمیته نظارت و بررسی آمار، به منظور هماهنگی بیشترآمارهای اعلام شده از سوی 3 مجموعه دادگستری ، استانداری و نیروی انتظامی تشکیل شده است.

این مقام قضائی اعلام کرد:با توجه به هماهنگ نبودن آمار های اعلام شده از سوی 3 مجموعه دادگستری ، استانداری و نیروی انتظامی  در زمینه های مختلف ازجمله کشفیات ، قتل ، سرقت ، طلاق و ... کمیته ای جهت بررسی این آمارها تشکیل شد.

وی  با اعلام اینکه هدف از تشکیل این کمیته افزایش هماهنگی آمار های اعلام شده است، افزود : در مجموع می توان گفت این اختلافات اندک آماری، درست است چراکه  بررسی آمارها در هر سازمان متفاوت است و در نهایت مشاهده می کنیم آمارها یکی است فقط متفاوت بررسی و بیان شده است.

این مقام قضائی گفت : در جلسه ای که بین این 3 مجموعه به میزبانی دادگستری استان کرمان برگزار شد  تصویب شد که اطلاعات هر مجموعه به مجموعه دیگر ارسال شود تا هرجا مغایرتی وجود دارد برطرف شود.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت :در حال حاظر استعلام بین سیستم قضایی و نیروی انتظامی مکانیزه نیست اما به زودی این ارتباط برقرار خواهد شد.

وی افزود : سیستم قضایی در راستای تکریم ارباب رجوع اقدام به راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک نموده است که  صرفه جویی در وقت ، کاهش اطاله دادرسی  و ثبت دقیق آمار ها را به ارمغان داشته است

وی  با اعلام اینکه در حال حاضر دادگستری استان کرمان  با نهادها و سازمان های مختلفی از جمله ادارات ثبت احوال، ثبت اسنادواملاک، پزشکی قانونی ،زندان وسراسر حوزه های قضائی استان ارتباط مکانیزه دارد گفت : این ارتباط و یکپارچه سازی اطلاعات  در سازمان های مختلف باید صورت گیرد چراکه برنامه ریزی ها بر اساس آمارها صورت می گیرد و هرچه این آمارها دقیق تر باشد برنامه ها بهتر اجرا می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز