آغاز مرمت بنای نصرت الرعایا شهرستان ارزوئیه

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۹:۰۷:۰۳
کد خبر: ۷۷۶۰۷۳
آغاز مرمت بنای نصرت الرعایا شهرستان ارزوئیه
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز مرمت بنای تاریخی نصرت الرعایا و فاز دوم برج مهرآباد شهرستان ارزوئیه خبر داد.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ غلامرضا فرخی در خصوص بنای تاریخی "نصرت الرعایا" شهرستان ارزوئیه اظهار کرد: این بنا که به اواخر دوره قاجاریه  بازمی گردد هم اکنون در حال مرمت و بازسازی است .

وی تصریح کرد: در این طرح مرمتی فعالیت هایی چون پی بندی، استحکام بخشی و همچنین سبک سازی سقف ها و عملیات بام سازی انجام خواهد شد.

فرخی به مرمت و بازسازی فاز دوم برج مهرآباد از برجهای تاریخی دوره قاجاریه شهرستان ارزوئیه اشاره و عنوان کرد: در این فاز مرمتی عملیات باز سازی سقف طبقه اول برج انجام می گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه شهرستان ارزوئیه دارای 200 اثر تاریخی است، تاکید کرد:  از برجسته ترین این آثار می توان به تپه یحیی، چهار طاقی های دوره ساسانی و درخت 3 هزار ساله  شهرستان ارزوئیه اشاره کرد.

وی در ادامه از راه اندازی 4 اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقامتگاه ها در روستاهایی فاقد امکانات اقامتی در حال راه اندازی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز