استاندار کرمان:

دستگاه ها باید از تمامی فرصت های جذب اعتبارات تبصره های بودجه در استان استفاده کنند

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۷:۴۹:۳۳
کد خبر: ۷۷۶۵۶۹
دستگاه ها باید از تمامی فرصت های جذب اعتبارات تبصره های بودجه در استان استفاده کنند
استاندار کرمان گفت: بند ز و واو تبصره ۵ قانون بودجه ظرفیت جذب اعتبارات خوبی برای دستگاه های استانی فراهم کرده است که نباید دستگاه ها اجازه بدهند این فرصت های جذب اعتبار از بین برود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در جلسه جذب اعتبارات دستگاه های استانی، در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری تشکیل گردید، افزود: با توجه به پروژه های متعدد در حال انجام در سطح استان و اینکه اعتبارات برای این پروژه ها کم است باید از ظرفیت بند ز و واو تبصره ۵ قانون بودجه برای جذب اعتبارات به خوبی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: قرار بود اگر دستگاه ها تا یک زمان مشخصی نتوانند اعتبارات بند ز را جذب کنند این اعتبارات به دستگاه هایی داده شود که قادر به جذب این اعتبارات باشند.

فدائی خاطرنشان کرد: با توجه به آخرین فرصت در نظر گرفته شده یعنی 24 دی ماه برای جذب اعتبارات این بند، آخرین فرصت دستگاه ها برای جذب اعتبارات و ارسال به خزانه 15 آذرماه خواهد بود.

استاندار کرمان افزود: هم اکنون حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از امکان این بند استفاده شده ولی امکان استفاده بیشتر هم وجود دارد. در واقع اگر بتوانیم این اعتبارات را جذب کنیم به سقف اعتبارات عمرانی استان اضافه کرده ایم.

به موجب بند مذکور دولت به‌منظور استمرار جریان پرداخت‌های خزانه‌داری کل‌‌کشور، مجاز است تا مبلغ یکصد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اسناد خزانه اسلامی با سررسید کمتر از یک سال منتشر و اسناد مزبور را صرف تخصیص‌های با اولویت طرحهای تملک دارایی‌های استانی ابلاغی از سوی سازمان برنامـه و بودجه کشـور موضوع این قانون نماید. انتشار این اسناد در طی شش‌ماهه اول سال انجام خواهد گرفت و سازمان برنامه و بودجه استانها موظف هستند در سه ماهه اول سال نسبت به تخصیص اسناد به طرحهای با اولویت استان اقدام و تعهد و تفاهم‌نامه با پیمانکار به تفکیک سهم هر استان و شهرستان انجام دهند. تسویه این اسناد در سررسید، مقدم بر تمامی پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور می‌باشد. انتقال تعهدات مربوط به اسناد منتشره به سال بعد، ممنوع است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز