استاندار کرمان:

برای اجرای پروژه های عمرانی در استان نیازمند مشارکت بخش خصوصی و فعال شدن منابع ماده ۵۶ هستیم

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۷:۵۳:۴۶
کد خبر: ۷۷۶۵۷۰
برای اجرای پروژه های عمرانی در استان نیازمند مشارکت بخش خصوصی و فعال شدن منابع ماده ۵۶ هستیم
استاندار کرمان گفت: تعداد زیاد پروژه ها و حجم کم منابع مالی دولتی، لزوم مشارکت بخش خصوصی و فعال شدن منابع ماده 56 را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در آئین آغاز عملیات اجرایی قطعه اول راه آهن بم _ جیرفت افزود: خوشبختانه آغاز مسئولیت بنده در سمت استانداری متقارن با ایام آغاز حکومت جهانی منجی عالم بشیریت حضرت مهدی(عج) شده است که امیدوارم مشمول عنایات و توجهات آن حضرت در خدمت رسانی به اسلام و مسلمین باشم.

وی اظهار داشت: خوشوقتم که اولین سفرم در سمت استانداری به منطقه جنوب استان است و مسئولیت ما در برابر شمال و جنوب استان یکسان است و حتی گاهی توجه به مناطق جنوبی را ارجح می دانیم.

فدائی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل در جنوب استان گفت: برای اجرای پروژه های زیربنایی نیازمند اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی هستیم که باتوجه به گسترده بودن پروژه های دولتی و حجم کم منابع دولتی، نیازمند استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت بخش خصوصی هستیم.

استاندار کرمان افزود: یک حساب ساده در مورد احداث 113 کیلومتر راه آهن بم _ جیرفت نشان می دهد برای تکمیل این پروژه نیازمند 1000 میلیارد تومان اعتبار هستیم و این در حالی است که میزان اعتبار دولتی اختصاص یافته برای اجرای این طرح امسال 6 میلیارد تومان است.

فدائی اظهار داشت: فعال شدن منابع مالی ماده 56 می تواند کمک زیادی به تکمیل پروژه های عمرانی بکند و ما در پروژه انتقال آب خلیج فارس توانستیم از محل منابع این ماده جذب اعتبار کنیم که برای ساخت و تکمیل راه آهن بم _ جیرفت نیز نیازمند استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و منابع ماده 56 هستیم.

معاون وزارت راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این مراسم گفت: پروژه راه آهن بم _ جیرفت جزء پروژه های مصوب ما از سال 1390 است و پیگیری های نمایندگان مجلس ما را مصر به آغاز عملیات اجرایی این پروژه کرد.

بنا به گفته خادمی، یکی از ضرورت های کشور تغییر مسیر حمل و نقل از جاده به سمت ریل است و هم اکنون این شرکت 33 طرح مصوب در پیوست قانونی دارد که در صورت اجرایی شدن، 10 هزار کیلومتر به ظرفیت ریلی کشور اضافه خواهد شد.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود کمبود منابع مالی است و هم اکنون بالغ بر حدود 100هزار میلیارد تومان قرارداد پروژه ای داریم که نیازمند تأمین اعتبار است.

معاون وزارت راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به ظرفیت های استان کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان مرکز توزیع بار در کشور است و انجام پروژه راه آهن بم _ جیرفت امکان اتصال مسیر شبکه ریلی به گوشه غربی دریای عمان و سواحل مکران را فراهم می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز