ملانوری:

کتاب و کتابخوانی سنگ بنای توسعه هر جامعه ای است

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۳:۵۰:۲۰
کد خبر: ۷۷۷۰۷۱
کتاب و کتابخوانی سنگ بنای توسعه هر جامعه ای است
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: کتاب و کتابخوانی سنگ بنای توسعه هرجامعه ای است و جامعه ای رو به توسعه است که اهل مطالعه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمید ملانوری در آئین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار افزود: کسانی که اهل مطالعه هستند و کتاب می خوانند دارای اندیشه ای باز و بلند هستند و دستیابی به فرآیند توسعه جز از طریق خواندن، دانستن، مطالعه و بینش عمیق و دقیق نسبت به اوضاع و احوال جامعه اتفاق نمی افتد.

وی اظهار داشت: امروزه وقتی از حل مسائل مربوط به مصرف سوخت، حل مشکل ترافیک، تولید، بازار، کم فروشی، گرانفروشی، ترویج فرهنگ نمازخوانی و خیلی از موضوعات دیگر مرتبط با فرهنگ عمومی صحبت می کنیم گفته می شود باید فرهنگ سازی شود که این امر جز از طریق مطالعه اتفاق نمی افتد.

ملانوری با اشاره به اهمیت کارهای خیر و وقف های صورت گرفته در استان کرمان خاطرنشان کرد: حوزه بهداشت، آموزش و فرهنگ دو حوزه ای است که علاقه مندی بیشتری برای وقف از جانب خیرین را موجب می شده است و وقف های زیاد صورت گرفته پیرامون کتاب و کتابخوانی در استان نشان از اهمیت پیشینیان ما به فرهنگ کتاب و مطالعه بوده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اظهار داشت: امروزه بدلیل اتفاقاتی که پیرامون کشور ما در حوزه جنگ روانی و رسانه ای در جریان است و گسترش سریع اطلاعات در فضاهای مجازی، نیازمند مطالعه و ترویج فرهنگ آن در سطح جامعه هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس و نماینده شهرستان زرند در این مراسم با اشاره اهمیت کتاب و کتابت در کشور ایران گفت: از شروع وحی نبوت در تاریخ اسلام و اشاره قرآن به خواندن در سوره علق و در تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی به کتاب، کتابت و کتابخوانی سفارش و اهمیت داده شده است.

حسین امیری افزود: نگارش کتاب های زیادی توسط نویسندگان ایرانی که هم اکنون مرجع علمی در ایران و غرب است نشان از تمدن و فرهنگ والا و اهمیت کتاب و کتاب نویسی دراین سرزمین بوده است.

وی اظهار داشت: امروزه علیرغم گسترش فضاهای الکترونیکی و اطلاع رسانی جدید، هنوز کتاب و مطالعه اهمیت دارد ولی متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و این در حالی است که کشورهای هند، تایلند و چین جزء کشورهای برتر در این زمینه هستند.

 

نظر شما
پرونده ویژه