راه اندازی یگان حفاظت گشت ویژه حفظ حریم راه های استان کرمان

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۵:۲۶:۰۷
کد خبر: ۷۸۵۸۶۶
راه اندازی یگان حفاظت گشت ویژه حفظ حریم راه های استان کرمان
یگان حفاظت ویژه حریم راههای استان کرمان با استفاده از توان بخش خصوصی با هدف حراست، حفاظت و نگهداری از حریم حدود یکهزار کیلومتر از راه های مواصلاتی حوزه شمال استان کرمان راه اندازی شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اعلام این خبر به برنا گفت: حفظ حریم راه از اهمیت خاصی برخوردار است دلیل اول نگهداشتن حریم راهها با هدف تعریض و اجرای طرح های توسعه ای جاده هاست  و دلیل دوم رعایت نکات ایمنی است که از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

سیدعلی حاج سیدعلیخانی در ادامه اظهار داشت: حریم قانونی جاده ها بر اساس نوع راه تعریف شده ودر آن امکان هیچگونه مستحدثاتی به غیر از تجهیزات راهداری وجود ندارد حریم نهایی در جاده های ما 100 متر است که بعد از حریم قانونی تعریف شده و شامل سه قسمت می باشد اول حریمی است که برای تاسیسات زیربنایی مانند: آب، برق، گاز و ... در نظرگرفته شده وسپس نوار سبز جهت ایجاد فضای سبز پیش بینی شده و قسمت سوم انتهای حریم نهایی برای تاسیسات خدماتی پیش بینی شده است. وی تصریح کرد: بخشی از حریم جاده که جهت احداث مجتمع های خدماتی – رفاهی- بین راهی و نظیرآن در نظر گرفته شده، در این بخش از حریم نیز هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز است مگر با اخذ مجوز که متقاضیان مطابق قانون ملزم به اخذ موافقت اصولی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هستند. لذا در هر بخش از حریم هرگونه ساخت وسازی صورت بگیرد، تخلف محسوب شده و علاوه بر اینکه با هماهنگی مراجع قضایی نسبت به  تخریب اقدام می گردد با متخلفین نیز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خاطر نشان کرد: در سال گذشته استان ما تصادفات جاده ای زیادی داشته است و بنا بر اطلاعات موجود، عمده این سوانح در 30 کیلومتری منتهی به شهرها اتفاق افتاده است  لذا بر همین اساس مطالعاتی انجام دادیم که نشان داد احداث ورودی های غیر مجاز فرعی به اصلی توسط افراد محلی، ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه، نصب تابلوهای تجاری کوچک و بزرگ کنار جاده ای، دیوارنویسی، کوه نویسی و حضور دستفروشان و دوره گردها در حریم راه و...از جمله عواملی بودند که زمینه بروز سوانح را فراهم آورده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز