اسلامی:

هدف از مجازات های جایگزین حبس بازگشت فرد محکوم به جامعه است

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۱۴:۳۷:۴۶
کد خبر: ۷۹۰۵۷۰
هدف از مجازات های جایگزین حبس بازگشت فرد محکوم به جامعه است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: هدف مجازات جایگزین حبس این است که فرد محکوم با ارائه خدمات عمومی رایگان، هم از مسائل و آسیب های اجتماعی زندان در امان بماند و هم بازاجتماعی شده و به دامان اجتماع بازگردد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمدباقر اسلامی" در این خصوص اظهار داشت: شورای پیشگیری از وقوع جرم حول دو محور اساسی برگزار شد؛ نخست طرح جمع آوری متکدیان سطح شهر کرمان که با مشکلات اجرایی مواجه است و در این جلسه پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: در رابطه با جمع آوری متکدیان مصوب شد اداره اتباع بیگانه و همچنین سازمان بهزیستی که تکلیف قانونی در خصوص نگهداری هرکدم از زیرمجموعه های خود را دارند، نسبت به انجام وظیفه خود مصمم شوند، به طور مثال بهزیستی وظیفه ساماندهی متکدیان بزرگسال و اداره اتباع نیز وظیفه پذیرش اطفال بیگانه را دارد و باید به صورت قانونی این افراد حمایت و از مشکلات این حوزه گره گشایی شود.

اسلامی بیان کرد: مقوله بعدی درخصوص مجازات جایگزین حبس بود؛ طبق ماده 72 قانون مجازات اسلامی هم برای قضات و هم نهادهای پذیرنده تکلیف کرده است که در برخی جرایم سبک و غیرعمد بجای گزینه زندان از مجازات جایگزین حبس استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز