برگزاری طرح تلفیق سواد با مهارت (ICDL) برای ۳۰۰ سواد آموز استان کرمان

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۱۵:۳۸:۳۵
کد خبر: ۷۹۰۸۷۶
برگزاری طرح تلفیق سواد با مهارت (ICDL) برای ۳۰۰ سواد آموز استان کرمان
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم صبحگاه مشترک اداری به مناسبت هفته گرامیداشت نهضت سواد آموزی، گفت: طرح تلفیق سواد با مهارت ICDL برای ۳۰۰ سواد آموز استان کرمان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد ضیاالدینی در مراسم صبحگاه مشترک اداری به مناسبت گرامیداشت هفته سواد آموزی، گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ آمار باسوادان استان کرمان به ۹۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به این که یکی از مجریان طرح تلفیق سواد با مهارت، استان کرمان بوده است، افزود: اجرای موفقیت آمیز این طرح در استان کرمان و چند استان کشور باعث شد این طرح در سال ۹۶ جایزه بین المللی یونسکو را از آن خود کند.

ضیاالدینی با بیان این که به برکت نظام جمهوری اسلامی رشد باسوادی از اول انقلاب تاکنون در کشور به ۹۴ درصد رسیده است، تصریح کرد: مقوله آموزش و سوادآموزی؛ امری ضروری و مهم در جامعه بشری برای دستیابی به توسعه و پیشرفت است و ضرورتی انکارناپذیر که سال ها پیش بر پایه تدبیر امام خمینی (ره) به عنوان وظیفه ای همگانی درآمد و برای دستیابی به این مهم، به دستور ایشان سازمان نهضت سواد آموزی تشکیل شد

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان به شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان ها و مناطق استان اشاره کرد و افزود: مشارکت همه دستگاه ها، لازمه انسداد مبادی بی سوادی در جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت سواد آموزی در جامعه، گفت: نهضت سواد آموزی به منظور بر افراشته شدن پرچم دانایی در کشور تشکیل شده است.

محمد ضیاالدینی علم را لازمه پیشرفت جوامع انسانی عنوان کرد و گفت: هر امتی که در جهان بشری از علم بیشتری برخوردار باشد بهره‌وری بیشتری نسبت به سایر ملل جهان دارد.

بر پایه این گزارش صبحگاه مشترک اداری به مناسبت گرامیداشت هفته سواد آموزی با حضور احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از اعضای شورای معاونان، روسای داخلی ادارات اداره کل، نواحی یک و دو، عشایری، استثنایی و کارشناسان حوزه ستادی در محل سالن اجتماعات شهید ایرانمنش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز