اندیشکده انرژی کرمان کار خود را آغاز کرد

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۴:۲۸:۲۷
کد خبر: ۷۹۴۰۹۵
اندیشکده انرژی کرمان کار خود را آغاز کرد
نخستین نشست اندیشکده انرژی کرمان با حضور رئیس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان، رئیس و معاون دانشگاه صنعتی شریف، استاد تمام گروه مهندسی سیستم های انرژی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و برخی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه نیرو برگزار و فعالیت اندیشکده انرژی کرمان به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رئیس اتاق کرمان در این نشست با تاکید بر اینکه انرژی یکی از پیشران های اقتصاد استان است، گفت: در این حوزه فرصت های فراوان سرمایه گذاری را پیش رو خواهیم داشت. سیدمهدی طبیب زاده افزود: یکی از شاخص های 10 گانه تعیین شده در حوزه سهولت انجام کسب وکار توسط بانک جهانی دسترسی به انرژی به ویژه انرژی الکتریکی است که پرداختن به این مهم می تواند یکی از زیرساخت های اساسی در توسعه را تامین کند. وی با بیان اینکه باید به دنبال خلق فرصت های جدید باشیم، ادامه داد: اتاق کرمان پرداختن به مبحث انرژی را مهم دانسته و با جدیت به آن خواهد پرداخت.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان به بیان چند پیشنهاد برای عملکرد بهتر اندیشکده انرژی پرداخت و گفت: بخش خصوصی در این حوزه برای دولت و وزارت نیرو کار می کند اما به دلیل محدودیت های دولت و واقعی نبودن قیمت انرژی، دولت در بیشتر مواقع بدهکار است که اگر نرخ انرژی واقعی نشود بخشی از صنعت نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد. عباس جبالبارزی، در ادامه به کمبود انرژی و در پی آن خاموش های سال گذشته اشاره و تصریح کرد: قطعی برق برای صنایعی که 24 ساعته کار می کنند بسیار مضر و زیان ده است که اندیشکده انرژی می تواند در این زمینه ورود کند و راهکار ارائه دهد.

وی اظهار کرد: همچنین با توجه به تغییرات نرخ ارز در سال جاری، تجهیزات مربوط به تولید انرژی های پاک گران شده اما قیمت خرید انرژی مانند قبل است و همین موضوع انگیزه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری کاهش می دهد.

گفتنی است استادان حاضر در این نشست به کشت گیاهان شورورز در مناطق کویری به دلیل مصرف انرژی کمتر و بهبود شوری خاک، سرمایه گذاری بر روی سیلیس برای تولید انرژی، راه‌اندازی بازار خاموشی ها، راه اندازی نظام تنظیم‌گری برق و نفت و نظام ذخیره گسترده برق، پرداختن به اقتصاد دانش بنیان، هم افزایی با پژوهشکده ها و اندیشکده های موجود، جریان سازی برای اصلاح قیمت انرژی و اجماع ملی برای بازتعریف برخی تصمیمات کشور را از جمله اقداماتی عنوان کردند که در اندیشکده انرژی می تواند مورد نظر قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز