چاپ جلد دوم کتاب دایرة المعارف دستبافته داری بردسیر و شهربابک

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۵:۰۳:۰۶
کد خبر: ۸۰۹۶۷۸
چاپ جلد دوم کتاب دایرة المعارف دستبافته داری بردسیر و شهربابک
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از چاپ و انتشار جلد دوم کتاب دایرة المعارف دستبافته داری عشایری و روستایی مناطق بردسیر و شهربابک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ غلامرضا فرخی با بیان اینکه مهم ترین رسالت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان پژوهش، نشر، ترویج و حمایت از هنر، صنایع دستی و هنر های سنتی است، گفت: خوشبختانه این اداره کل در چند سال اخیر توانسته تاریخ، فرهنگ و هنر گران بهای این مرز و بوم را از طریق پژوهش و انتشار تحقیقات علمی به طور شایسته معرفی نماید.

وی با اشاره به اینکه هدف از انتشار مجموعه آثار در حوزه های گوناگون صنایع دستی، پاسخگویی به نیاز علاقه مندان، هنرمندان، متخصصان می باشد، تصریح کرد: امیدواریم با چاپ و انتشار این مجموعه امکان دستیابی آسانتر علاقه مندان به هنر گلیم بافی و قالی بافی مناطق بردسیر و شهربابک فراهم آید.

فرخی به تاریخ بافندگی مناطق بردسیر و شهربابک اشاره کرد و افزود: برای احیا، رونق و معرفی هنر بافندگی مناطق مذکور، نیاز به تحقیقات گسترده ای در خصوص طرح و نقش، تکنیک، ویژگی های هنری و فنی و سوابق تاریخی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه به دنبال جزئیاتی در مورد تاریخچه، بافندگان و تنوع طرح و نقش و تکنیک بافت دستبافته های عشایری و روستایی هستیم، افزود: این تحقیق باید توسط محققین بومی انجام گیرد که خوشبختانه این مهم از یک دهه قبل توسط آقای عقیل سیستانی دانشجوی دکتری پژوهش هنر دانشگاه تهران به طور دقیق مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است.

فرخی تاکید کرد: جلد دوم کتاب دایرة المعارف دستبافته داری عشایری و روستایی مناطق بردسیر و شهربابک با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان  چاپ  و منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه جلد اول کتاب دستبافته داری عشایری و روستایی مربوط به دستبافته های مناطق بافت، رابُر و اُرزوئیه می شود که در سال 1396، به  چاپ  رسید، بیان کرد: همچنین جلد سوم این کتاب که شامل دستبافته عشایری و روستایی منطقه سیرجان می باشد، در سال 1396 به چاپ رسید .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز