کمک هشت میلیارد ی مردم کرمان به زلزله زدگان کرمانشاه

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۴:۵۴:۱۰
کد خبر: ۸۱۶۱۷۱
کمک  هشت میلیارد ی مردم کرمان به زلزله زدگان کرمانشاه
مدیرکل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: سال گذشته مردم استان کرمان هشت میلیارد تومان به مردم زلزله زده کرمانشاه کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا فلاح در آیین افتتاح ۸۵ امین خانه هلال روستایی در دهستان دره جوز رفسنجان با حضور معاون امور روستایی بنیاد مسکن و انقلاب کشور اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان ۴۰ هزار نیروی داوطلب دارد.

وی بیان کرد: استان‌ کرمان از استانهای حادثه خیز کشور است و جمعیت هلال احمر در حوادث رخ داده همیشه آماده به خدمت است  و امروز این نهاد در کشور به مجهزترین و قویترین نهاد در کشور تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: ۲۰۳ خانه هلال احمر در روستاهای استان کرمان راه اندازی شده و در صعب العبورترین نقاط هم راه اندازی شده تا به مردم خدمت شود خانه های هلال بستر توانمندسازی مردم است هدف راه اندازی این خانه ها هم ارایه آموزش های امدادی به مردم در این خانه هاست تا در برابر حوادث احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

فلاح با بیان اینکه در این خانه‌ها همچنین هدفمند کردن کمک های مردمی نیز مد نظر است، افزود: در سال گذشته توسط داوطلبین جمعیت هلال احمر استان کرمان هشت میلیارد تومان جمع آوری شد و به زلزله زدگان استان کرمانشاه ارسال شد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه آموزش های همگانی جزو وظایف جمعیت هلال احمر است، اظهار کرد: امروز ۱۰ درصد از مردم کل کشور  در برابر حوادث آمادگی دارند و اکثر مردم چه باسواد چه بی سواد در موقع بروز حادثه فرار میکنند و خطرات احتمالی دیگری دامنگیر آنها می شود لذا  خروج اضطراری و پناهگیری اولین موضوعی است که هر فرد باید آموزش ببیند.

در این مراسم ۸۵ امین خانه هلال روستایی در رفسنجان در دهستان دره جوز  با متراژ ۱۵۰ متر مربع و اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان اهدایی خانواده اکبری به بهره برداری رسید.

همچنین در این دهستان طرح های روستایی شامل دو هزار و ۸۰۰ متر مربع زیرسازی، دو هزار و ۸۰۰ مترمربع آسفالت، هزار و ۵۰۰ متر جداره سازی و هزار و ۶۰۰ متر مربع سنگفرش با اعتبار ۳۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، داخلی بنیادمسکن و اعتبارات قیر به بهره برداری رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز