استاندار کرمان:

در حد توان و مقدورات خود برای توسعه ورزش و حمایت از ورزشکاران اقدام می‌کنیم

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۲:۵۲:۲۶
کد خبر: ۸۴۳۶۶۴
در حد توان و مقدورات خود برای توسعه ورزش و حمایت از ورزشکاران 
اقدام می‌کنیم
استاندار کرمان گفت: اینکه وزارت ورزش را داریم که برای ورزش نیز یک ساختار مشابه موضوعات دیگر قائل شده اند و ما نیز به این اهمیت توجه داریم و سعی می شود در حد توان و مقدورات خود برای توسعه ورزش و حمایت از ورزشکاران اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدجواد فدایی در جلسه ستاد استانی بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو اظهار داشت: اهدافی که برای ورزش مطرح است، برای ما و دولت نیز خیلی اهمیت دارد و در ورزش عمومی اهداف سلامت جامعه، پر کردن اوقات فراغت و نام آور بودن در سطح کشور مطرح است.

وی افزود: در جوامع بین المللی و حضور در مسابقات جهانی نیز انگیزه خیلی خوبی برای ارتقاء ورزش است و مسئله دیگر استفاده از تجربه کشورهای دیگر و مسئله مهم تر، معرفی جمهوری اسلامی به جهان است که این اهداف برای ما نیز خیلی اهمیت دارد.

فدایی تصریح کرد: اینکه وزارت ورزش را داریم به دلیل اهمیت این اهداف است که برای ورزش نیز یک ساختار مشابه موضوعات دیگر قائل شده اند و ما نیز به این اهمیت توجه داریم و سعی می شود در حد توان و مقدورات خود برای توسعه ورزش و حمایت از ورزشکاران اقدام کنیم.

وی با اشاره به محدودیت هاعنوان کرد: بحث استعداد و امکانات در ورزش مطرح است که خوشبختانه در استان کرمان استعدادهای خوبی داریم اما در امکانات، منابع دولتی، شرکت ها و بخش خصوصی و خیران را داریم که هر کدام از اینها ظرفیت و محدودیت هایی دارند.

استاندار کرمان گفت: منابع دولتی در موضوعات مختلف و نیازهای جامعه تقسیم می شود و محدودیت ما درصدی است که ورزش از منابع دولتی می گیرد. ضمن اینکه در بخش های دیگر نیز مشکل داریم و سرانه تخت بیمارستانی ما 1.6 و متوسط کشور 1.9 است و در آب روستایی 10 درصد پایین تر از میانگین کشور هستیم و نمی توانیم از اعتبارات دیگر بخش ها کسر کنیم.

وی تاکید کرد: بنگاه های اقتصادی علاوه بر ورزش در کمک به آزادی جرائم غیرعمد، اجرای پروژه های عمرانی، بهداشت و درمان و خیریه های درمانی هزینه می کنند و بر مبنای مسئولیت های اجتماعی خود و براساس درآمد بسیار خوبی که از منابع استان دارند، باید این کار را انجام دهند اما در منابع این شرکت ها نیز محدودیت هایی وجود دارد و در نشستی تلاش می کنیم که این منابع هر چه بهتر توزیع شوند.

فدایی اظهار کرد: خیلی از فعالیت های ورزشی می توانند اقتصادی باشد و باید روی این مسئله کار کنیم. زیرا منابع دولتی و شرکت ها محدود اما نیازها بیش از آن است و باید به سراغ اسپانسرها و فعالیت های اقتصادی برویم تا به اهداف مورد نظر برسیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز