اختصاص تسهیلات ویژه مرخصی به زندانیان

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۴:۴۷:۵۱
کد خبر: ۸۵۰۹۹۶
اختصاص تسهیلات ویژه مرخصی به زندانیان
مدیر کل زندان‌های استان کرمان گفت: بر اساس قانون باید با کسی که امنیت جامعه را بر هم زده برخورد کرد اما از سوی دیگر خانواده زندانیان باید مورد توجه قرار بگیرند تا وقتی که سرپرست خانواده در حبس به سر می‌برد، آسیب‌های حول خانواده او کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رمضان امیری در مراسم بزرگداشت روز نسیم مهر و حمایت از خانواده‌های مددجویان نیازمند که با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان کرمان، اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان ، معاونین و روسای ستادی اداره کل زندانها وجمع زیادی از خانواده زندانیان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت و سوگواری امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: امداد و کمک‌های مادی و معنوی به خانواده‌ی زندانیان در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در سطح استان ۱۰ انجمن حمایت زندانیان فعال است که این انجمن‌ها تقریبا ۳۵ درصد از جامعه آماری ما که ۷۵ درصد مددجویان متاهل هستند را تحت پوشش قرار می‌دهند.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان با اشاره به تلاش مجموعه حمایت زندانیان و مسئولین قضایی استان برای به حداقل رساندن مشکلات خانواده زندانیان، اظهار کرد: بر اساس قانون باید با کسی که امنیت جامعه را بر هم زده برخورد کرد اما از سوی دیگر خانواده زندانیان باید مورد توجه قرار بگیرند تا وقتی که سرپرست خانواده در حبس به سر می‌برد، آسیب‌های حول خانواده او کاهش یابد.

وی یادآور شد: کمک‌های انجمن حمایت زندانیان و مجموعه‌ی دادگستری استان به خانواده مددجویان شامل اهداء سبد کالا، کمک برای آزادی زندانیان، معرفی خانواده زندانیان برای دریافت تسهیلات و پرداخت مستمری است.

امیری بیان داشت: در یک سال گذشته انجمن حمایت زندانیان برای آزادی ۶۶ زندانی حدود ۳۲۴ میلیون تومان پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: همچنین این انجمن برای کسب رضایت شاکیان برای جلوگیری از قصاص زندانی ۲۸۲ میلیون تومان هزینه کرده است.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان از معرفی ۹۰ خانواده مددجو برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان تسهیلات به این خانواده‌ها طی یک سال گذشته پرداخت شده است.

وی با اشاره به ۹۵۳ مددجوی تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان شهرستان کرمان، اظهار کرد: از این تعداد ۸۹۱ نفر مرد و ۶۲ نفر زن هستند که ۴۲۰ نفر از این تعداد، مستمری‌بگیر هستند.

امیری افزود: فرزندان ۶۷۶ مددجو در بحث تحصیلات حمایت می‌شوند که ۲۳۵ نفر در مقطع ابتدایی، ۲۱۷ نفر در مقطع راهنمایی و ۲۰۱ نفر در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند و ۲۳ نفر هم دانشجو هستند.

مقام عالی زندانهای استان گفت: همچنین طی یک سال گذشته مبلغ ۲۸۵ میلیون تومان بابت تعمیرات و بازسازی خانواده مددجویان، اهداء سبد کالا و انتقال زندانیان، از ناحیه انجمن حمایت زندانیان هزینه شده است.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان گفت: با حمایت موسسه مشیز خانواده مددجویان می‌توانند از خدمات درمانی که در درمانگاه ابوالفضل(ع) ارائه می‌شود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌ها هنوز ۳۵ درصد مددجویان متاهل هنوز تحت پوشش قرار نگرفته‌اند و دچار مشکلات مالی هستند.

امیری در ادامه با اشاره به تسهیلات و شرایط فراهم شده برای استفاده مددجویان از مرخصی، گفت: اگر مددجویی داخل زندان شغل و درآمدی داشته باشد و از آن درآمد، هزینه‌ای به حساب خانواده خود واریز کند بر اساس تصمیم مجموعه قضایی استان می‌تواند حتی تا یک ماه از مرخصی بهره ببرد.

وی افزود: مددجویانی که موفق به ترک اعتیاد شوند نیز می‌توانند از یک ماه مرخصی استفاده کنند.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان اظهار کرد: مددجویی که موفق به حفظ یک جزء قرآن بشود نیز می‌تواند از یک ماه مرخصی استفاده کند.

وی یکی دیگر از شرایط استفاده از مرخصی را استفاده فرزند و همسر مددجو از کلاس‌ها و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و اخذ کارت مهارت عنوان کرد و گفت: این مددجویان نیز می‌توانند از یک ماه مرخصی بهره ببرند.

امیری تصریح کرد: مجموعه قضایی استان با توجه به اینکه دغدغه خانواده مددجویان را دارند این شرایط را فراهم کرده‌اند اما متاسفانه خانواده مددجویان همراهی و استقبال نمی‌کنند.

وی از مددجویان خواست تا در سال رونق تولید از برنامه‌های آموزشی زندان و انجمن که به صورت رایگان ارائه می‌شود استفاده کنند تا بعد از آزادی بتوانند با بهره‌گیری از حرفه‌ای که آموخته‌اند کسب درآمد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی رئیس دادگاه‌های شهرستان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه خانواده مددجویان نیاز به حمایت دارند، گفت: قاضی حکم خدا را اجرا می‌کند و چاره‌ای جز این ندارد اما به دنبال آن تا جایی که توان دارد خواستار حمایت از خانواده زندانیان است.

وی افزود: ایجاد اشتغال برای خانواده مددجویان یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی استان است.

ابراهیمی ادامه داد: مددجویان و خانواده آن‌ها باید از شرایطی که برای آموزش و ایجاد اشتغال فراهم می‌شود استفاده کنند تا زمینه بازگشت مجدد زندانیان جلوگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز