مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان خبرداد:

عضویت ۹۳ درصد از فرهنگیان استان کرمان در صندوق ذخیره فرهنگیان

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۲:۰۲:۴۵
کد خبر: ۸۶۱۴۴۶
عضویت ۹۳ درصد از فرهنگیان استان کرمان در صندوق ذخیره فرهنگیان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از عضویت ۹۳ درصدی فرهنگیان استان کرمان در صندوق ذخیره فرهنگیان خبرداد‌.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری‌نسب در گردهمایی معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان  کرمان و با حضور فتاح سلیمی معاون توسعه و امور فرهنگیان صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، محمدتقی خسروی کارشناس ارشد امور اعضا صندوق فرهنگیان کشور و حسین نورایی نژاد مدیر روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، گفت: با توجه به اهمیت صندوق ذخیره فرهنگیان و عضویت اکثریت فرهنگیان استان و اعتماد آنانبه این صندوق به ویژه در استان کرمان می‌توان دریافت که همه شایعاتی که درباره موسسه گفته می‌شود، بی اساس است.

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان در سال 1374 بر اساس تبصره 63 قانون برنامه کشور تشکیل شده است، افزود: در این مدت همکاران عضو، ضمن برخورداری از خدمات و تسهیلات این صندوق در دوران اشتغال، سر انجام در زمان بازنشستگی نیز با دریافت اصل و سود سرمایه‌گذاری خود و همچنین سهم دولت، از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

اسکندری نسب با اشاره به شرایط و به منظور اطلاع‌رسانی کامل به همکاران در خصوص شرایط عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان به ویژه سهم دولت، تاکید کرد: پس از یک وقفه 6 ساله (طی برنامه پنجم در سال‌های 90 تا 95 ) مجددا دولت بر اساس ماده 85 قانون برنامه ششم توسعه از ابتدای سال 96 مکلف شده است معادل حق عضویت هر یک از اعضاء را به صندوق واریز کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مورد میزان سودآوری صندوق برای اعضا نیز ضمن اشاره به میانگین سود 17 درصدی موسسه در ۲۲ سال گذشته، گفت: ۹۳ درصد از فرهنگیان استان کرمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند.

وی با اشاره به شرایط جدید عضویت و امکان افزایش حق عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان، افزود: افزایش سهم‌الشرکه حداکثر به میزان 5 درصد حقوق و مزایای مشمول کسور احکام حقوقی، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری هر یک از اعضاء را فراهم کرده است، بنابراین به همه فرهنگیان تازه استخدام شده توصیه می‌کنم از این فرصت بی‌نظیر استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، تصریح کرد: عضویت در صندوق و انتخاب درصد میزان سهم الشرکه و واریز همان میزان از طریق دولت و سود سالانه موسسه مزایایی است که اعضا می‌توانند از آن برخوردار شوند.

احمد اسکندری نسب، گفت: این موسسه مالک هلدینگ‌های متنوع اقتصادی است که در حوزه‌های انرژی و پتروشیمی، خدمات مالی، صنایع تولیدی، املاک و مستغلات، لیزینگ، گردشگری، صنایع آموزشی و IT فعالیت می‌کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز