شهردار کرمان:

زمین‌خواران با استقرار کانکس در برخی زمین‌ها به‌دنبال تصرف زمین‌های دولتی هستند

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۳:۵۳:۳۲
کد خبر: ۸۶۲۰۶۵
زمین‌خواران با استقرار کانکس در برخی زمین‌ها به‌دنبال تصرف زمین‌های دولتی هستند
شهردار کرمان گفت: برخی زمین خواران و سودجویان عمداً املاک خود را در اختیار عده‌ای دیگر می‌گذارند تا کانکس برپا کنند و این طریق زمین‌های دولتی و شهرداری را تصرف کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان‌؛ سیدمهران عالم‌زاده در گفت‌و‌گویی دربارۀ زدن چادر و یا استقرار کانکس در برخی زمین‌ها گفت: این موضوع که در شهر کرمان چادرنشینی رواج یافته، به هیچ عنوان مطرح وجود ندارد.

وی با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی و ادعای یکی از اعضای اتحادیۀ مشاوران املاک  شهر کرمان مبنی بر اسکان برخی افراد در کانکس گفت: ‌نمی‌توان موضوع حاشیه‌نشینی را در شهرهای بزرگ و ازجمله شهر کرمان به‌طور کلی کتمان کرد، ولی این‌که این موضوعات از سر مسایل و مشکلات معشیتی یا بالا بودن نرخ‌های اجاره است، ‌به هیچ عنوان درست نیست.

عالم‌زاده افزود: ‌برخی زمین‌خواران و سودجویان عمداً املاک خود را در اختیار عده‌ای دیگر می‌گذارند تا در این زمین‌ها کانکس برپا کنند و این طریق زمین‌های دولتی و شهرداری را تصرف کنند.

شهردار کرمان با تأکید بر این‌که با حاشیه‌نشینی و زمین‌خواری در محدودۀ شهر برخورد جدی خواهیم کرد، بیان کرد: برخی‌ها شبانه زمینی را تصرف و کانکسی در آن می‌گذارند و آن را در اختیار فردی که بضاعت مالی ندارد و آن فرد را به‌عنوان مطالبه‌گر برای تصرف آن زمین وادار می‌کنند و با مظلوم‌نمایی اقدام به زمین‌خواری می‌کنند.

وی از نحوۀ برخورد شهرداری با حاشیه‌نشینان سخن به میان آورد و بیان کرد: ‌این پرونده‌ها در کمیسیون ماده 100 مطرح و قلع‌ِ قمع آن صادر می‌شود یا از مسیر دستگاه قضایی و دادستانی مجوز قلع قمع و برچیدن این نوع سکونتگاه‌ها گرفته می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز