معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان خبرداد:

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نو آموزان کلاس اولی اجباری است

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۹:۲۲:۳۹
کد خبر: ۸۶۳۲۸۰
سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نو آموزان کلاس اولی اجباری است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نو آموزان کلاس اولی اجباری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس ضیاء در حاشیه بازدید از پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی شهر کرمان، افزود: با توجه به لینک سامانه سناد به سامانه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در صورت جاماندن نو آموزان از سنجش روند ثبت نام دانش آموز دچار مشکل شده و مدیران مدارس نمی توانند دفاتر آمار کلاس اول خود را چاپ کنند.

وی تاکید کرد: مدیران مدارس ابتدایی موظفند بعد از نام نویسی دانش آموزان کلاس اولی نسبت به ثبت مشخصات اولیه و اخذ نوبت از سامانه سنجش اقدام کنند.

ضیاء با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی لازمه تکمیل فرایند ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی است، تاکید کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای دانش آموزان کلاس اولی اجباری است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان از فعالیت 37 پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ثابت و سیار در استان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود در تابستان امسال بیش از 61 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در این پایگاه ها مورد ارزیابی قرار گیرند.

عباس ضیاء با بیان اینکه والدین محترم بر اساس نوبت اخذ شده توسط مدیران مدارس به پایگاه های سنجش مراجعه کنند، تاکید کرد: 25 شهریور پایان کار پایگاه های سنجش در استان است و والدین از هم اکنون جهت سنجش فرزندان خود اقدام کنند.

وی از ارزیابی جهش تحصیلی دانش آموزان متقاضی جهش از پنجم تیر ماه خبر داد و افزود:  مدارس موظفند ضمن تایید کارنامه متقاضیان جهش از سامانه سنجش برای ارزیابی آنها نوبت گیری نمایند.

ضیاء خاطرنشان کرد: بر اساس سامانه ثبت احوال پیش بینی می شود، بیش از 61 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس استان ثبت نام نمایند، گفت: در تابستان نود و هفت 29 هزار 800 نفر از این تعداد در دوره پیش دبستانی مورد ارزیابی سنجش قرار گرفته اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان نیز از اول مرداد ماه سال جاری در استان آغاز خواهد شد.

بر پایه این گزارش: عباس ضیاء معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان به همراه مهران باهری رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و جمعی از کارشناسان اداره آموزش و پرورش استثنایی از پایگاه های سنجش شهر کرمان بازدید کردند.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه