معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمان:

۱۷۰ محله‌ آسیب‌پذیر در استان کرمان شناسایی شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۶:۲۱:۱۰
کد خبر: ۸۷۱۹۶۵
۱۷۰ محله‌ آسیب‌پذیر در استان کرمان شناسایی شد
معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمان گفت: «حدود ۵۰۰ هزار نفر در سال گذشته در طرح پیشگیری از معلولیت‌ها شرکت کردند که از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر مورد حمایت قرار گرفتند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی نخعی با اشاره به ارائه‌ی خدمات رایگان در هفته بهزیستی اظهار کرد: «خدمات مشاوره و کارگاه‌های آموزشی، مشاوره ژنتیک، کارزار رسانه‌ای پیشگیری از معلولیت‌ها برای والدین در دوران سالمندی، درمان‌های رایگان در مراکز درمان اعتیاد، ارائه‌ی بروشورها، مشاوره پیش از ازدواج و پس از ازدواج در هفته‌ی بهزیستی انجام می‌شود».

وی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌ها در استان کرمان افزود: «حدود ۵۰۰ هزار نفر در سال گذشته در طرح پیشگیری از معلولیت‌ها شرکت کردند که از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر مورد حمایت قرار گرفتند».

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمان با بیان این‌که در حوزه‌ی ژنتیک جزو استان‌هایی هستیم که زمینه‌ی انجام فعالیت‌های تخصصی در این استان فراهم شده اظهار کرد: «۹ مرکز در استان کرمان در حوزه‌ی ژنتیک فعالیت دارند که در سال گذشته ۸۵۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است».

وی با تاکید بر دریافت خدمات مشاوره افراد و خانواده‌ها از مراکز مورد تایید نظام پزشکی بیان کرد: «خط ۱۴۸۰ با ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ی رایگان به صورت تلفنی از هشت صبح تا هشت شب پاسخگوی همشهریان است».

نخعی با بیان این‌که شرایط استان کرمان در بحث اعتیاد شرایط ویژه‌ای است خاطرنشان کرد: «با شناسایی ۱۷۰ محله‌ی شهری و روستایی آسیب‌پذیر در استان حدود ۱۰۰ هزار نفر از خدمات اجتماع‌محور در حوزه‌ی پیشگیری استفاده می‌کنند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز