سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان خبر داد:

اختصاص ۲۸۶ میلیارد تومان جهت بخشودگی و امهال وام های کشاورزی به استان کرمان

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۹:۳۲:۳۶
کد خبر: ۸۷۵۲۸۱
اختصاص ۲۸۶ میلیارد تومان جهت بخشودگی و امهال وام های کشاورزی به استان کرمان
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان از اختصاص ۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار به منظور بخشودگی و امهال وام های کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدعلی دهقان در نشست خبری پیرامون تسهیلات بانکی در جمع خبرنگاران با اشاره به سرمازدگی برخی محصولات کشاورزی در استان کرمان و دیگر از استان های کشور در سال گذشته اظهار داشت: از بین محصولات تولیدی در  استان کرمان، به طور مثال محصول پسته استان ۹۵ درصد دچار خسارت شد که در همین راستا هیات دولت برای کمک به کشاورزان مصوبه‌ای مبنی بر بخشودگی سه ساله سود وام‌های کشاورزی را تصویب کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدا هیات دولت بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی برای امهال تسهیلات کشاورزی که سر رسید آنها در بازه زمانی مهر ۹۶ تا اسفند ۹۷ بود، اختصاص داد افزود: در همین راستا نیز اعتبار ۱۷۶ میلیارد تومانی به استان کرمان اختصاص یافت که شامل وام هایی تا سقف۱۷ میلیون تومان که مشمول بخشش سود و امهال آن تا یکسال هستند، شد.

دهقان با اشاره به دوران سختی که کشاورزان در سال گذشته داشتند اشاره کرد و گفت: مشکل پسته در حدی بود که باغداران دیگر توانایی نگهداری باغ های خود را هم نداشتند اما خوشبختانه با پیگیری های استانداری کرمان و مجمع نمایندگان استان مجددا  ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به استان کرمان در این راستا اختصاص داده شد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در ابتدای اجرای این طرح بخشودگی ها شامل تسهیلاتی تا سقف ۱۷ میلیون بود که با بازنگری صورت گرفته، این سقف تسهیلات برداشته شد؛ تاکید کرد: کشاورزان فرصت دارند تا 15 مردادماه جاری به بانک های کشاورزی سراسر استان مراجعه کنند تا وام خود را یک سال دیگر تمدید کرده و اگر کشاورزی تا 15 مرداد مراجعه نکند باید سود و اگر شامل جریمه ای باشد، آن را پرداخت کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال جاری تسهیلات اختصاص یافته برای راه اندازی گلخانه ها به میزان نامحدود و با سود کم در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز