استاندار کرمان در پیامی به مناسبت روز خبرنگار عنوان کرد:

مدیران استان از فعالیت خبرنگاران و رسانه ها حمایت کنند

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۳:۴۷:۰۴
کد خبر: ۸۸۲۰۸۶
مدیران استان از فعالیت خبرنگاران و رسانه ها حمایت کنند
استاندار کرمان در پیامی به مناسبت روز خبرنگار با تبریک این روز تصریح کرد: همه مدیران استان در سطوح مختلف از فعالیت خبرنگاران و رسانه ها حمایت کنند و بالاترین حد تعامل با رسانه ها را که از سیاست های دولت تدبیر و امید است با تاکید بر دسترسی آزاد به اطلاعات، حفظ کرامت و شان خبرنگاران، آزادی مسئولانه و تقویت ارتباطات مردمی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ متن پیام استاندار کرمان به مناسبت روز خبرنگار به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ن  والقلم و ما یسطرون

روزخبرنگار درکشور ما با نام شهید محمود صارمی پیوند خورده است. پیوندی معنوی که مسئولیت خبرنگاری را  نمایان می سازد. تاریخ این سرزمین، مزین به نام خبرنگاران آزاده ای است که  با آگاهی و احساس مسئولیت وارد عرصه خبر شدند و آن را معنا بخشیدند.

امروزه با تغییرات وسیع در فناوری های ارتباطی، دسترسی همگانی به رسانه های مختلف فراهم شده و فعالیت خبرنگاری اهمیتی مضاعف یافته است. مطمئنا اعتماد مخاطبان به رسانه ها و اعتبار آنها از دغدغه های مهم و سرمایه بزرگ اهالی رسانه است که در سایه فعالیت بر مبنای انصاف، صداقت، بی طرفی و اصول حرفه ای حاصل می شود. خبرنگارانی که در کنار مهارت از دانش تخصصی در زمینه روزنامه نگاری و اطلاعات مفید در حوزه های جامعه شناسی، روان شناسی، تاریخ، حقوق، آمار، فناوری و سایر رشته های علمی برخوردارند در این وادی موفق تر و تاثیرگذارتر هستند.

همچنانکه همراهی و مشارکت فعالانه خبرنگاران فرهیخته برای تداوم توانایی و اعتلای کشورمان در سطح منطقه و جهان ضروری است اعتلای افزونتر و توسعه متوازن استان پهناور کرمان نیز با همدلی، تلاش، مشارکت و ایفای نقش راستین و مسئولانه خبرنگاران شتاب خواهد گرفت. از اینرو خبرنگاران از عناصر مهم توسعه و توانمندسازی جامعه به شمار می روند.

تحریم های ظالمانه آمریکا و تغییرات اقتصادی مشکلاتی برای مطبوعات و خبرنگاران ایجاد کرده است. این مشکلات در جلساتی که با هیات مدیره خانه های مطبوعات و رسانه های شمال و جنوب استان برگزار شد و همچنین از طریق تعدادی از روزنامه نگاران به اینجانب منتقل شده است.  کاهش مشکلات اهالی رسانه و حل و فصل برخی از آنها در ماه های گذشته از طریق ارتباط با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امورمطبوعاتی و اطلاع رسانی ایشان پیگیری شد. وظیفه خود می دانم به تلاش ها و یافتن راه حل ها برای حمایت از رسانه های استان ادامه دهم.  ضمن آنکه لازم است همه مدیران استان در سطوح مختلف از فعالیت خبرنگاران و رسانه ها حمایت کنند و بالاترین حد تعامل با رسانه ها را که از سیاست های دولت تدبیر و امید است با تاکید بر دسترسی آزاد به اطلاعات، حفظ کرامت و شان خبرنگاران، آزادی مسئولانه و تقویت ارتباطات مردمی داشته باشند.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و قلم، بویژه شهدای رسانه استان کرمان، روز خبرنگار را به اهالی رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی تبریک می گویم و از پروردگار متعال سرافرازی، سلامتی و توفیق روزافزون برای جامعه رسانه ای استان مسئلت دارم.

محمد جواد فدائی

استاندار کرمان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز