ریاست هیئت فوتبال استان کرمان:

رویکرد جدید هیئت فوتبال استان در حوزه آموزش نگاه توسعه‌گرانه، عادلانه و به دور از تبعیض به شهرستان‌ها است

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۶:۰۴:۲۸
کد خبر: ۸۸۳۶۱۷
رویکرد جدید هیئت فوتبال استان در حوزه آموزش نگاه توسعه‌گرانه، عادلانه و به دور از تبعیض به شهرستان‌ها است
ریاست هیئت فوتبال استان کرمان گفت: رویکرد جدید هیئت فوتبال استان در حوزه آموزش نگاه توسعه‌گرانه، عادلانه و به دور از تبعیض به شهرستان‌ها است که در این یک سال اخیر با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در شهرستان‌های محروم و کم برخوردار شاهد آن بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر علی قرایی در گفت‌وگو با برنا در خصوص برنامه‌های آموزشی هیئت فوتبال استان کرمان اظهار داشت: نگاه ما به آموزش یک نگاه توسعه گرانه، عادلانه و به دور از تبعیض و آینده نگر است که اعتقاد داریم باید مربی و داور در شهرستان‌های کم‌برخوردار که توان مالی ندارند در مرکز استان هفته‌ای را بگذرانند تا مدرک مربیگری یا داوری بگیرند، تربیت کنیم که بتوانند استعدادهای این مناطق را کشف نمایند.

وی افزود: چه استعدادهای خوبی داریم «چه در بحث بازیکن چه مربی یا داور» که توان مالی ندارند تا بخواهند بیایند و خودشان را نشان بدهند و این رسالت بر عهده ما تصمیم گیرندگان است که به این ها توجه کنیم و ما سراغ اینها برویم و یک نگاه عادلانه و به دور تبعیض به همه نقاط این استان داشته باشیم و این معنای واقعی کلمه توسعه فوتبال است.

دکتر قرایی با اشاره برگزاری کلاس آموزش مربیگری فوتبال درجه سی ایران در راور تصریح کرد: نمونه این دوره‌های آموزشی در شهرستان‌های محروم استان برگزار شده و هنوز قصد برگزاری آن را داریم.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌های استراتژیک ما در هیئت، بحث عدالت آموزشی است که در سیاستگذاری‌های‌مان نیز یکی از راهبردهای اصلی را بسط و گسترش عدالت آموزشی قرار داده‌ایم. درواقع یکی از شرایط لازم برای یک فوتبال پویا و توسعه‌یافته دستیابی به عدالت، هم به معنای عام آن و هم به معنای خاص آن است؛ زیرا عدالت آموزشی است که زمینه را برای دستیابی به عدالت در سایر حوزه‌ها فراهم می‌کند.

دکتر قرایی توجه به مناطق محروم که استعدادهای فوتبالی نابی هم دارند، اولویت هیئت استان دانست و گفت: هر داور یا مربی متناسب با ظرفیتی که دارد باید فرصت یادگیری داشته باشد و تا جایی ‌که فرصت و استعداد او اقتضا می‌کند باید رشد کند. اگر چنین شرایطی را برای اعضای جامعه فوتبال به ‌وجود بیاوریم درواقع به رعایت اصل عدالت وفادار بوده‌ایم و آن را تعمیم داده‌ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز