برداشت غیرمجاز بر اثر افشای اطلاعات بانکی

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۸:۵۲:۰۸
کد خبر: ۸۸۶۵۷۷
برداشت غیرمجاز بر اثر افشای اطلاعات بانکی
رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که با دستیابی به اطلاعات کارت بانکی مشتری خود اقدام به برداشت ۲۰ میلیون ریال از حساب وی کرده بود شناسائی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ" امین یادگارنژاد" در تشریح این خبر اظهار داشت:مردی به پلیس فتا مراجعه و در رابطه با برداشت غیرمجاز ۲۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش شکایتی طرح کرد.

وی افزود: در این رابطه با انجام بررسی‌هایی مشخص شد از حساب این فرد خرید اینترنتی انجام گرفته است و در ادامه کارشناسان پلیس فتا با پی‌جوئی های فنی و تخصصی عامل این برداشت‌ غیرمجاز را شناسائی و دستگیر کردند.

سرهنگ یادگارنژاد بیان داشت: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد این متهم زمانی که در یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی مشغول به کار بوده و برای نصب اینترنت به منزل شاکی مراجعه داشته، به منظور خرید بسته های مصرفی اینترنت، اطلاعات کارت بانکی صاحب منزل اعم از رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضای کارت را دریافت کرده و مدتی بعد بر اساس این اطلاعات از حساب او برداشت کرده است.

وی تصریح کرد: قرار دادن اطلاعات بانکی در اختیار دیگران و عدم اقدام جهت تغییر رمزهای کارت از زمینه های وقوع این قبیل جرائم است از این رو توصیه می شود از ارائه اطلاعات کارت‌های بانکی به سایرین خودداری کرده و در مقاطع زمانی کوتاه مدت نسبت به تغییر رمزهای اول و دوم آن ها اقدام شود.

رئیس پلیس فتا استان تاکید کرد: افراد می توانند با فعالسازی سامانه پیامکی حساب های بانکی خود به صورت لحظه ای نسبت به کنترل صورت حساب‌های بانکی اقدام و در صورت وقوع هرگونه برداشتی بدون اطلاع آن‌ها بلافاصله با مراجعه به دستگاه عابربانک مربوطه نسبت به تغییر رمزهای اول و دوم اقدام نمایند و موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

سرهنگ یادگارنژاد در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز