در ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور با استاندار کرمان صورت گرفت؛

افتتاح ۸۳۵ پروژه توسعه زیربنایی روستاهای استان کرمان با اعتبار ۲۸۴۲ میلیارد ریالی

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۶:۴۹:۳۷
کد خبر: ۸۸۹۹۷۷
افتتاح ۸۳۵ پروژه توسعه زیربنایی روستاهای استان کرمان با اعتبار ۲۸۴۲ میلیارد ریالی
در ارتباط ویدئو کنفرانسی مشترک رئیس جمهور و استاندار کرمان بمناسبت هفته دولت، 835 پروژه توسعه زیربنایی روستاهای استان کرمان با اعتبار 2842 میلیارد ریال در حوزه وزارتخانه های نیرو، نفت، بهداشت و درمان، ارتباطات، راه و مسکن افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ صبح امروز دوشنبه 4 شهریورماه 98 در سومین روز از هفته دولت و در کنفرانس ویدئویی دکتر روحانی رئیس جمهور و استاندار کرمان، 835 پروژه مختلف روستایی استان کرمان در حوزه های برق، آب، گاز، بهداشت و درمان، ارتباطات و راه و مسکن بصورت نمادین از روستای ده زیار شهر کرمان و همزمان با استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، فارس و لرستان افتتاح شد.

رئیس جمهور در این ویدئو کنفرانس استان کرمان را بهشت معادن کشور نامید و گفت: کرمان جایگاه عظیمی از حیث صنعتی و معدنی و استخراج معادن دارد و در دولت تدبیر و امید اقدامات زیادی در این حوزه در سطح استان کرمان انجام شده است.

دکتر روحانی با اشاره به جذب سرمایه گذاری های خارجی انجام گرفته در دولت تدبیر و امید برای استان کرمان افزود: طرح مهم دولت تدبیر و امید در استان کرمان و همچنین استان یزد، رساندن آب دریای عمان بوسیله بخش خصوصی و با حمایت دولت  است که در آینده تأثیر بسیار زیادی بر زندگی مردم خواهد داشت.

بنا به این گزارش، استاندار کرمان نیز در این کنفرانس ویدئویی در گزارشی به رئیس جمهور از آمادگی استان کرمان برای افتتاح 835 پروژه روستایی خبر داد و گفت: در حال حاضر 480 پروژه عمرانی با اعتبار 530 میلیارد تومان بخش دولتی و 179 پروژه بخش خصوصی با اعتبار حدود 15 هزار میلیارد تومان و همچنین 835 پروژه در حوزه روستایی آماده افتتاح داریم.

محمد جواد فدائی با اشاره به پروژه های مختلف استان کرمان در حوزه وزارت نیرو تصریح کرد: برق رسانی به 24 روستا و تأمین روشنایی 59 روستا با اعتبار 13 میلیارد و 800 میلیون تومان و همچنین آبرسانی به 58 روستا در 5 شهرستان با اعتبار 18 میلیارد و 400 میلیون تومان از مهمترین پروژه های آماده افتتاح در این حوزه است و 76درصد جمعیت روستایی استان کرمان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

وی با اشاره به بهره مندی 43 درصد از روستاهای استان از نعمت گاز اظهار داشت: در حوزه گازرسانی به 66 روستا در چهار شهرستان کهنوج، رودبار جنوب، رفسنجان و بافت با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد تومان گازرسانی شده است که به 725 روستای استان از سال 92 تاکنون و از زمان دولت تدبیر و امید گازرسانی صورت گرفته است.

فدائی تصریح کرد: در بخش مسکن و راهسازی روستایی، 84 کیلومتر راه روستایی با اعتبار بیش از 31 میلیارد تومان آسفالت و همچنین بهسازی 31 کیلومتر راه روستایی با اعتبار حدود 78 میلیارد تومان انجام شده است.

استاندار کرمان با اشاره به فراهم شدن زمینه دسترسی 444 روستا در استان به خدمات ارتباطی و شبکه ملی اطلاعات گفت: هم اکنون 98 درصد روستاهای استان به نوعی به خدمات ارتباطات دسترسی دارند که حدود 32 درصد از جامعه تحت پوشش از سال 92 تاکنون به شبکه اضافه شدند.

فدائی افزود: در حوزه بهداشت و درمان روستایی، استان کرمان آماده افتتاح 124 پروژه مختلف با اعتبار 68 میلیارد و 700 میلیون تومان است و ما از رئیس جمهور می خواهیم دستور افتتاح این پروژه ها را صادر کنند.

بر پایه این گزارش، دکتر روحانی رئیس جمهور در سخنانی با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید برای روستائیان، با پیام "علی برکت الله" دستور افتتاح این پروژه ها را صادر کرد.

گفتنی است استاندار کرمان در سفر به روستای ده زیار بخش چترود ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، از دهکده نان سنتی ده زیار و همچنین از مجتمع بین راهی کوثر بازدید و دستور تأمین زیرساخت های این پروژه را صادر کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز